Thursday, December 18, 2008

Tanpa cahaya

Semalam Uncle Rashid kawan ayah datang rumah. Agak lama Uncle Rashid tak bertandang ke rumah kami sebab dia telah di hantar bertugas di Dubai oleh syarikatnya. Uncle Rashid bagi kami 2 biji kristal yang di dalamnya ada gambar bangunan Dubai. Bila di tekan butang kristal ni akan berkelip2 keluarkan banyak kaler, cantik sungguh,macam lampu liplap raya.


"Jangan tekan banyak kali Juliet nanti bateri abis",Uncle Rashid. "Kalo abis bateri beli baru",aku jawab. Uncle Rashid sengih-sengih kat aku. "Bateri dia ade kat Dubai jek. Kat rumah uncle ade satu camni dah abis bateri, bila pegi kedai orang kedai tu cakap bateri takde jual sini, , kat luar negara jek". Ada pulak camtu,tak bercahaya la pasni lampu Dubai aku.

14 comments:

  1. Cool blog.
    Very unique and beautiful pictures.

    Please visit:

    http://bali-worldresorts.blogspot.com

    Keep blogging.
    Happy holidays.

    ReplyDelete
  2. hooooo.. bahyer ekkk??

    takpe... adalah alasan ko nak pi dubai.. kalo org ty apsal pi dubai.. ko jwb arr.. "nak pi cari bateri incik..."

    ReplyDelete
  3. weyyhh... ko kena tipu ngan uncle rashid tu...

    padahal dia dengki tgk ko duk main benda alah tu...

    yg ko pun, apasal la main dpn dia... tggu aar dia balik dulu..

    p/s : bukan kat maidin ada jual benda alah ni ke...

    ReplyDelete
  4. kat dubai je ada jual???biar betik!!

    ReplyDelete
  5. ader alasan lah ko nak pegi dubai!

    ReplyDelete
  6. cam tak caye jek takde bateri dia.. takpe kot2 aku p dubai nanti aku p cari bateri tu ekk.. nanti aku charge double..

    kalau nak jimat bateri senang je.. ko picit lampu tu setahun sekali jek.. aku yakin leh tahan 10 tahun ;)..lepas 0 tahun tu sure ko mampu nk p dubai kan kan

    ReplyDelete
  7. ko kena tipu ngan uncle rashid la. dia beli kat kedai maiden je tu.hik3..

    ps: naper tak taruk gambor yg bercahaya tu?

    ReplyDelete
  8. hahahahah.. lepas ni nampaknya ko kena pergi dubai lah yang... sebab nak beli bateri tu... heheheheh.. sabo je lah kan...

    ReplyDelete
  9. Susah2 ko bawak rumah saya masa dtg kenduri. Saya buat rewiring supaya boleh pakai bateri cap kucing hitam.

    ReplyDelete
  10. uncle rashid tu buat lawak ka?..ha ha ha.

    ReplyDelete
  11. cantik la kristal tu..nak satu boleh???huk huk huk...

    hurm...pakcik tu saja je nak dengki ngko tu...risau die abis bateri...kang tak menyempat die balik umah kang bateri pun dah abis...hehehe...

    ReplyDelete
  12. kompius,
    bijak,bijak.

    KTS,
    tak baik ko wat tuduhan melulu

    lilies,
    biar mangga,hahaha

    CK,
    ade,ade.

    iina,
    idea ko kali ni sungguh bernas

    penyu,
    aku tkt abis bateri tekan byk kali

    mummy,
    sabo,sabo

    YB,
    bleh gitu ke?

    cikguoden,
    dah aih,betui apa.

    shimi,dah ok ke?

    yani,
    boleh...boleh blah.:D

    ReplyDelete
  13. haha!!ko memang la..tangan tak bley dok diam!ha, lau abih bateri, ko gantilah ngan bateri keta ko!baru ko tau..ngeh3!!

    ReplyDelete