Saturday, December 27, 2008

Ramalanmu salah belaka

Semalam balik keje jiran belakang umah tegur aku sambil senyum meleret. Haih, nape kakak ni senyum sampai ke telinga. "Tak keje ari ni kak?", aku. "Tak, nak kemas baju,sok nak pegi Kuantan tengok cucu",jiran. "Akak dah dapat cucu ke",aku. "Dah Juliet",tengah hari tadi menantu akak bersalin",jiran. Ni cucu sulung jiran aku ni sebab tu dia gembira sangat. "Lelaki ke pompuan",aku. "Pompuan dan cun macam Juliet gak.Masa scan aritu pompuan gak, tengok perut menantu akak pun dah tau baby pompuan",jiran.

Pagi tadi aku nampak jiran ni dok kelam kabut masukkan beg baju dalam kereta bersama suami dan anak bongsunya. "Pagi lagi dah nak bertolak kak",aku. "Takut jalan sesak,kang cuti lama nih",jiran. "Kirim salam ngan menantu dan anak akak ye",aku. "Ok Juliet, keje bebaik,jangan bila bos takde ko dok berblog plak",jiran. Hehehe.

Tengah hari tadi jiran aku telefon,"Juliet,pembetulan sikit ni, cucu akak lelaki ler,hahaha". Boleh plak camtu, aku pun rasa nak senyum sensorang.

11 comments:

  1. selagi belum lahir tak bleh nak jangka lelaki ker pompuan...walaupun dah scan berpuluh kali!

    ReplyDelete
  2. jiran ko mmg kompiden... kenapa aku ckp camtu...

    1. sbb dia ckp cucunya cun cam ko... sangat kompiden :P

    2. tgk perut, dah confirm laki pompuan... eleehhh... ckp DR pun belum tentu betul.. sangat kompiden

    3. camana dia tau ko berblog masa bos takde?? bukan masa bos ada pun ko berblog gak ke?? sangat kompiden :D

    ReplyDelete
  3. 'Hayyooo,sudah tukar ka machaaaa!!'
    Teringat ayat Sattiya dalam Pi Mai 2 Tang Tu

    ReplyDelete
  4. hehehe..alaaa..kalo dah bercucu kira telinga dah bateri kong la sikit...masa anak dia tepon bgtau tu..dlm dok sonok2 terlupa cucu tu laki ke pompuan..hehehe

    ReplyDelete
  5. Salam...

    scan ler macam mane pun... belum tentu betul... lepas tu jangan ngada-ngada nak beli baju girl semua atau baju boy semua... beli baju yang dua-dua baby boleh pakai...

    ReplyDelete
  6. huhu..salah scan tuh...sebab kengkadang kalau laki pun 'benda' tu pandai main sembunyi2...opps...

    ReplyDelete
  7. 5 minit lepas bersalin...
    (ni nak cerita hal orang bersalin pulak! anak dara sila jangan tutup telinga) 5 minit lepas bertarung dan baby berjaya dikeluarkan, doktor angkat baby dan tanya ckLah;
    "Cikgu, tengok ni, you baby...boy or girl?"
    4 kali bersalin, 4 kali juga ckLah tak jawab dengan betul. Mana orang nampak, masa meneran tadi cermin mata entah terpelanting ke mana!!! Orang tengah sakit ditanya!!!

    ReplyDelete
  8. alah jiran ko tu saje nak ambik hati ko sebab tu dia ckp cun cam ko.. so ramalanku benar belaka lah.. ko tak cun seperti yangku jangkakan muahaahhaa

    ReplyDelete
  9. Yg mahal jiran ko tau ko kuat berblog. Tentu dia selalu ikut blog ko dan mungkin dia ada blog dia sendiri. Apa alamat blog dia? Saya nak spam kahkahakah.

    ReplyDelete
  10. ckLah,
    mana aci bagi komen sampai 2 kali!
    (juliet - sori tumpang blog ko nak 'kutuk' ckLah).

    ReplyDelete
  11. CK,
    betul.

    KTS,
    hahaha,ko mmg kompiden mempitnah aku yg cun nih.

    ckLah,
    mmg sudah tukar.

    kujie,
    hahahha,dasat ek.

    lyn,
    betul gakkan.

    yani,
    bleh plak main nyorok2 tuh,hahaha.

    ckLah,
    hahahha,sakit perut gelak nih.

    iina,
    kejelesanmu nyata sekali,hahahah.

    YB,
    dia pandai menilik kot,hik,hik.

    ReplyDelete