Monday, December 22, 2008

Satu hari seribu cerita

Tanah runtuh? Ribut? Tanah mendap? Salah tekaan kamu semua. Ini adalah hasil kerastangan Bung Solihan, Bung Wagiman dan Bung Bokhari. Ini adalah tempat kesukaan ibu, DAPUR. Ibu mintak di tukar kaler tiles di dapurnya, dan semalam bermulalah kerja-kerja pengubahsuaian oleh tiga orang pemuda dari tanah seberang.
Ini adalah Superman kenit yang dok kacau orang buat keje. "Akulah pengacau dunia".

Tetibe mak cakap kat tiga orang pemuda seberang itu, "kat bilik Juliet anak saya yang paling cun tu pun nak buat renovation gak ye". "Oh! tidakk!!!! Dan aku pun dipaksa keluarkan semua baju2 dalam almari sebab dorang nak angkat katil dan almariku keluar. Adehhh! sakit pinggang.


Tengah hari mak buat stetment berani mati lagik,"Semua orang pegi cari makan sendiri okeh,dapur di tutup untuk beberapa hari". Aku dan adik pun menghayunkan kaki ke sini. Malam ni ada family gathering, buleh la makan puas-puas.





Inilah famili besar aku. Di mana restoran ni? Sedap ke? Murah ke? Korang mesti tertanya-tanya. Inilah Restoran Al-Azmi Garden, dalam n3 sebelum ni kan ada aku pegi sini. Restoran ni ada 3 cawangan, yang pertama dan yang jadi pilihan kami malam tadi terletak di Jalan 1/48B, Bandar Baru Sentul. Kalo nak senang korang cari LRT Sentul Timur, jalan terus bleh jumpa deretan kedai makan, restoran ni yang paling cantik dan terletak di hujung sekali. Cawangan kedua dinamakan Restoran Sri Niara Seafood, No.14,Jalan 5/4C, Desa Melawati dan cawangan ketiga juga dinamakan Restoran Sri Niara Seafood,Lot 4698 Kg Mahkota, Jalan Sungai tua,Selayang. Aku dah pegi di Sentul dan Selayang, tapi kat Melawati tu tak pernah pegi lagi, takpe, pasni kita pegi ramai-ramai okeh. Jangan pasni korang cakap aku takde bagi alamat plak.





Aku tak sempat nak snap gambar sebab dorang serbu makanan tu cepat sangat. Sedap,murah,aku puas hati. Terima kasih pada sedara mara yang sudi datang, korang memang vogue.







12 comments:

  1. sampai terbalik sofa mak ko ko letak kain baju... haihhhh.. insaplahh cikjuliettt!!! hahahahhaah

    ReplyDelete
  2. hoi!
    paling² pun ko lipat la baju tu...

    hilang cun buat perangai camnie...

    hehehehehehe

    no tepon mana???? kang nak wat booking x leh lak.....

    (ayat mendera ko... kasik la alamat lengkap, no tipon, no fax n website untik dikunjungi... pehtu ko minta komisen ngan tokey kedai tu)

    ReplyDelete
  3. perghhhh...leh bukak butik bj2 ko ni

    ReplyDelete
  4. lipat!

    rajin sungguh haih ank dara... ha ha.


    .

    ReplyDelete
  5. salam...

    memang penat kalau buat ubah suai rumah ni... buat sikit jer tapi berseleraknya satu rumah... tu belum kira abuk yang halus2... isyhhh ampun...

    p/s: baju tu kalau iye pun ko lipat ler elok-elok... arap cun jer...hehehe.

    ReplyDelete
  6. nie mesti dah ingat nak makan jek.. mntg2 umah n dapur kena tutup ekkk

    ReplyDelete
  7. noooooookkkkk...gambar ko maner..ko kan sajer jer buat aku mengharp!

    ReplyDelete
  8. erk.
    mcm best aje restoran tu.
    kasi list menu yg terbaik kt situ.
    bole berangan nnti.

    =P

    ReplyDelete
  9. wah bestnye ada acara mkn besar bersama family....suke bangat saya tgk...mlm esok giliran saya pule...:)

    ReplyDelete
  10. kompius,
    tak iklas ler tu,hahaha.

    zonaku,
    asooodahla ko,mcm mtk pastu ko tak pegi gak,kann.

    lilies,
    sok aku berenti keje.

    tasikmerah,
    ada gamba tgh lipat,hik,hik.

    lyn,
    mana tau aku cun? :D

    iina,
    rezeki jgn ditolakkan.

    CK,
    ada tu, ko nih tgk bebetul.

    mesober,
    ko pegi sendirik pastu ko oder sendirik.

    viona,
    sesekali jumpa.

    ReplyDelete
  11. aku hengat aku nak paksa sorg pakcik tuh bawak aku pi laaa.. any suggested menu wei??

    ReplyDelete
  12. kompius,
    ko oder tomyam kelapa, kerabu special,siakap zk,eskrem goreng. Western pun ada.Utk lebih romantik ko dok kat wakaf yg bersila,hik,hik, bleh la ko training mkn beradab,peace.....

    ReplyDelete