Saturday, December 20, 2008

Lari lari, kita lari.



Sehari dua ni aku terlari-lari pegi sana sini. Cari tempat makan, cari menu yang sesuai, cari door gift, cari hadiah untuk lucky draw, dan macam-macam lagi yang aku kena cari, tapi aku suka mencari sebab aku belum ketemu lagi apa yang aku cari,hahaha, ayat merapu, ckLah, mintak maaf, salah penggunaan tatabahasa.

Malam esok ada family gathering, dan aku di tugaskan oleh pihak penaja untuk mencari lokasi dan menu yang sesuai untuk semua peringkat usia, dari kanak2 sampailah orang tua. Dengan perasaan bercampur baur, sedih dan gembira, aku pun bersama dua tiga orang pembantu meredah segenap ceruk, mencuba masakan yang disediakan, dan akhirnya kami menemukan juga tempatnya.

Hari ni aku dah ajak sepupu aku cari popia basah yang paling sedap di dunia, tapi kami pun taktau di mana tempatnya, haruslah ada aktiviti sesat dan tawaf dua tiga kali roundabout. Malu bertanya sesat jalan, ada mulut berentilah tanya orang kan, jangan tanya mat nepal atau Vietnam sudah. Korang tak sabar la tuh nak tengok aksi-aksi aku masa family gathering tunguuuuuuuuuuu,chau chin chau.

8 comments:

  1. jangan lupa selit muka ko sama ya yang... sian mummy nanti kempunan nak nengok muka ko yang....

    ReplyDelete
  2. Dan tidak semena-mena...
    Aku jadi teringin popia basah ronda S.A. Ali.....





    Ahhh....
    Kena pergi pasar malam juga ni! Tak kira!!

    ReplyDelete
  3. ko jgn luper capap muker ko skali nokkkkk...kalau tak...siap ko !

    ReplyDelete
  4. hoooooooooooooo.... ko dh jumpalaa ek lokasi nye?? baguih2.. jgn lupa letak gambo, setakat gambo tgn ko takci okeh!

    ReplyDelete
  5. jgn lak nanti ko yang lari bila nak ambil gambar.. ko selalu suka larikan diri.. sebab tu ko awal2 buat tajuk n3 nie kan kan ;)

    ReplyDelete
  6. laa..belum gathering lagik ke. ingat n3 semalam tu dah gathering.

    aku cadangkan free gift adalah bateri dari dubai tu.hik3..

    ReplyDelete
  7. setau tekak aku y ngada2 nie, popia basah paling sedap ialah di tepi hospital besar pulau pinang.



    RM5 hengget pun aku leh makan sorang!

    ReplyDelete
  8. waduh!!!manager in charge rupenyer...dah berapa banyak tempat yg ko dah wat food testing tuh??abislah..ko yang kenyang dulu, kan??oklah. taknak kutuk2 dah..tak sabar nak nengok time gader2 tuh..:D

    ReplyDelete