Tuesday, December 2, 2008

Panggilan kecemasan

Tolong! Tolong! Sakit! Sakit! Dengan sepantas kilat kami berlari mencari suara yang mintak tolong. Intai-intai tak nampak pulak orangnya. Tetibe aku nampak sepasang tangan kecik tengah pegang tebing longkang. Dan inilah mangsanye, anak buah aku yang umur 5tahun buat terjunan dari aras 5meter ke dalam longkang depan rumah bersama basikalnye. Kalo ikut hati aku cubit2 je, tak reti main elok2, kalo Josiah Ng tengok dia kayuh basikal mesti terkejut beruk, 100km sejam (aku kelentong sikit2)








Buleh dia cakap tak sakit, aku tengok pun ngeri, kalo tercucuk bijik mata camner. Kalo si kenit ni datang rumah semua orang tak senang hati, ade je benda tak berfaedah yang dia buat, buleh meroyan ngan perangai dia nih. Hari ni dia dok diam sikit sebab trauma jatuh longkang semalam ade lagi tuh.

18 comments:

  1. tak dpt kubygkan keganasan ko.... tu baru anak sedara... klu mak sedara, kompem lg dasat

    :P

    ReplyDelete
  2. kts:
    aku sokong sesangat...!!!! anak sedara dah seganas tu.. mak sedara mesti tahap gaban la ganas dia...

    hehehehehheeheeheh.....peace!

    ReplyDelete
  3. tp kan...
    orang kata... budak² lasak nie... otak dia cerdas... dah besar sok.. cerdik.. coz dia kreatif y kadang² bagi kita pening kepala...

    orang la kata.. kalau monyet yang kata.... aku larikkkk!

    ReplyDelete
  4. hohohoho... ganaih2...

    ko ajor ekk?? ko nihh.. cbe bersupan skettt

    ReplyDelete
  5. ehh bukan ko ke yg racing ngan dia tu.. ecehh buat2 tak tau lak.. mesti ko nyorok kan bila dia xcident kekonon xtau.. aku tau sgt ko juliet muahahaha.. nie masti terkena kenan si julietchun sebab tu xleh duk diam :)

    ReplyDelete
  6. eleh.............ko tak payah nak kaberline lah, ko dulu pun cenggitu gak kan!

    ReplyDelete
  7. alahai. terkoyak muka tu...tentu sakit. baik jugak lelaki...saham tak jatuh. hehhehe...

    ReplyDelete
  8. KTS,
    aku cam gadiz melayu la woiii.

    zonaku,
    kalo momyet kata aku larik gak folo ko,hehe.

    TC,
    bukan aku,bukan aku.

    iina,
    ko lah yg ajar aku tuh.

    TJ,
    jgn men2, company besar sponsor weii.

    CK,
    tau plak ko yek,hehehe.

    cikguzue,
    kalo pompuan dah kurang seribu ye cikgu :D

    ReplyDelete
  9. bukan?? arrgghhhh.. aku tak caya!!

    ReplyDelete
  10. Aduuuuh, kesiannya!

    Kalau tengok pada basikal, ya ... tentu tuannya lasak sakan! Tak pe, itu tanda cergas dan kuat. Minum susu Dumex ka?

    Salam :)

    ReplyDelete
  11. Dik Kompius,
    percayalah,tolonglah percaya, kenapa tak percaya, jgn tak percaya.

    Bunga rampai,
    Susu enfagrow, terlebih bijak:D

    ReplyDelete
  12. ni apa nih??? larik ikut montot aku....???

    ReplyDelete
  13. Gadis Melayu pun ramai yg lasak termasuk ko kot?

    ReplyDelete
  14. zonaku,
    abih takkan aku nak ikut montot monyet tu plak ;D

    YB,
    Lu pikir sendiri,hahhaa.

    ReplyDelete
  15. ishh luka besar tu yang... hero memang cam gitu malu nak sebut sakit... tapi rasa mummy perit gak tu cuma dia tahan je... sabo je lah...

    ReplyDelete
  16. basikalrempit?? hebat!

    ReplyDelete