Wednesday, December 10, 2008

Sepi

KL sunyi sepi bile raya tambah lagi bebudak cuti sekolah. Aku macam kucing jatuh anak, ke hulu hilir dok dalam rumah tak tau nak pegi mana. Takkan nak tido je sehari suntuk. Tapi kalo tido best gak sebab hujan tak berenti dari pagi. Member kol ajak pegi rumah dia kat Bangi, bagus gak, ade ler aktiviti yang buleh di buat.


Member ajak pegi ke Nilai 3, saje jalan2 cuci mata dalam hujan. Ikut je lah. Orang sibuk sembelih lembu aku sibuk merayau tak tentu hala, anak sapa lah ni.

Sunyi sepi kat Nilai 3 nih, ade gak 2-3 biji kedai yang bukak. Kalo aku nak guling2 tengah jalan ni pun buleh, lengang betul. Agaknyer semua orang balik kampung ye.






Aku masuk kat kedai barangan kaca, nampak dorang gantung benda ni kat semua rak. Aku nak tergelak bila baca "Cantik dipandang, pantang di sentuh". Korang jangan sesuka hati nak sentuh, ade pantangnyer tuh.
Kepada kawan2 semua aku cuma nak cakap "baliklah cepat,sunyi sepinye hidup aku nih".
























13 comments:

  1. Kawan2 kat opis takde tapi yg di alam blog ni ada.
    Nasib tempat saya tak sesepi di tempat juliet.

    ReplyDelete
  2. cian..sunyi sepi ek..senang jer..ko kan nak carik pahala, ko bertakbir ler sorang2 kat umah..sure tenang gilerrr...amacam??

    salam aidiladha juliet...jan lupa amik e-card aku ah..

    ReplyDelete
  3. ckLah pernah sesat barat di nilai3 tu. Masa tu dlm perjalanan dari kursus di Seremban. Naik bas dgn cikgu2 daerah ckLah.Hampir sejam depa mengesan ckLah, dari ketua delegasi...sampailah pemandu basnya...nak pitam ckLah kena kutok..

    ReplyDelete
  4. YB,
    org ade kg musti nak beraya ngan famili kat kg kan.

    Lilies,
    ade ler sesikit;D

    WT,
    mana ko pegi lama tak hapdet? Cuti seminggu ko watper?

    cklah,
    Hahahha,siannyer. Bsrkan tmpt tu.

    CK,
    Ko kat kg lagik ke? Balik2 la weiiii.

    ReplyDelete
  5. orang sibuk raya diorang sibuk melilau laks ye...dah la kedai banyak tutup hohoho

    ReplyDelete
  6. ko nie p nilai3 time raya sapa nak niaga juliet ooiii.. ko nak carik romeo pun takde semua ambil cuti tahunan tau..

    alah ko nie wat2 ler cuti2 mesia ke.. p ler PD ke mandi laut.. air terjun ke.. ada gak aktiviti ye.. ko kan lasak..

    ReplyDelete
  7. lain kali meh lah jalan subang.. boleh tolong mummy kemas umah.. sebab time cuti je lah mummy ada masa kemas umah... heheheeh

    ReplyDelete
  8. alahaiiii...sedihnya
    rumah kak jie riuh rendah mcm nk pecah rumah..hahaha

    10 adik beradik berkumpul + menantu + cucu

    ReplyDelete
  9. Yani,
    sumer tutup kedai,huhuhu.

    iina,
    mana ko tau aku nak cari romeo kat nilai tuh,hahaha.

    mummy,
    kemas umah? Lariksssss.

    Kakjie,
    wow! meriahnyer.

    ReplyDelete
  10. Salam...

    alahai... sesekali jalan raya kita punya... bila lagi nak jumpa keadaan yang camtu...

    p/s: anak siapa ler tu... ciannyer

    ReplyDelete
  11. Hahahaha ...kelakarlah ... cuba tak guling-guling atas jalanraya tu? :D

    Salam :)

    ReplyDelete