Monday, December 15, 2008

Jgn berkelip lagi

Kakak ajak aku teman dia pegi rumah kawan yang agak jauh dari rumah kami. Malam dan hujan pulak tu buat aku malas tapi terpaksa jugak, aku kan adik mithali. Jalan agak sesak, mungkin wargakota dah pulang dari kampung setelah beberapa hari cuti raya.

Berhenti di lampu isyarat. Tetibe kakak tanya aku nape ade lampu merah kat dashboard dia berkelip-kelip dengan meriahnyer. "Tu signal minyak nak abis la", aku jerit ala2 gadis melayu je. Kakak dah gelabah. "Abis camner",dia bagi soalan bodoh. "Apa nak takut, depan tu kan berderet pam minyak",aku masih jawab ala2 gadis melayu,sopan santun.

Kakak pun belok masuk ke pam minyak. Tetibe aku tengok dia dok pusing sana sini,bukak tutup beg duit,pastu pandang aku ngan muka seposen. "Tak bawak duit rupanyer",selamba dia cakap. "Biar betul sebab aku pun tak bawak duit, beg je aku bawak,tu pun sebab IC semua dalam tu, kalau tidak maunyer aku tinggal beg ni tadi",aku dah gabra. Hujan turun mencurah-curah,kat stesen ni plak takde mesin ATM.

Kami selongkar segala tempat dan akhirnye setelah di kumpul dan di hitung dapatlah RM4 untuk isi minyak kereta. Dengan muka yang tebal 14inci kakak aku pegi beratur dan aku tengok banyak kali gak budak kashier tu pandang kat kami,macam isi minyak motor. Kami cuba cari jalan shotcut takut tak sempat sampai ke rumah yang di tuju. Fuhhh,nasib baik sungguh sempat sampai, kalau tidak boleh la aku tunjukkan skill menolak kereta yang takde minyak ketika hujan turun mencurah2 kepada orang kolumpo ni.

18 comments:

  1. sabo je lah ko juliet... buat panic je... lain kali selit spoloh hinggit kat mana mana... buat spare.. adoii laaa ngeri mummy dibuatnya...

    ReplyDelete
  2. keh3.. aku simpati.. tapi aku nak gelakkk

    ReplyDelete
  3. nasib baik harga myk da turun... klu masa tgh mahal, setakat RM4 tu, dua titik je...

    p/s : harap purse je LV, duit satu sen pun takde... takde makna :P

    ReplyDelete
  4. Memang ngeri pengalaman kau!




    "Ha...ha...ha...ha..."sorry,ckLah tak dapat control ayu lagi dah!!!!Komedi seram!!!

    ReplyDelete
  5. kesian sungguh haih... tapi aku pun nak tergelak... ha ha ha.

    ReplyDelete
  6. seyes aku simpati......



    tapi....

    aku amat gelihati...
    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkhkah

    ReplyDelete
  7. Nilai moralnya.. lain kali kalau kuwa umah.. terutama kalau bawak keta bawak2 ler duit.. walaupun hatta belakang umah je.. atau takat gostan nak masuk gate umah hehehhe..

    isi minyak 4 inggit.. motor pun belum tentu lepas tau..inikan pulak keta.. patut aku ambik gambar ko time panik camtu.. sure hilang kejap cun ko kan kan

    ReplyDelete
  8. salam...

    sebab tu ler sy kalau minyak dah jejak E memang tak berani nak bawa apatah lagi lampu merah dah menjerit-jerit...

    p/s: mahu naik darah tinggi... hehehe

    ReplyDelete
  9. wakakakaka...ko ni bikin saspen jela..aku nak kesian tapi rasa nak gelak guling2 gak...aci x?? hehehe

    takpe..cemana pun aku paham kepanikan korg ber2...

    ReplyDelete
  10. ko kan nokkk...........kalau ditakdirkan tuari kena nolak kete, aku igt boleh gerhana bulan kl nih!

    ReplyDelete
  11. tu pasal aku mmg saje selit note 10 kat cecelah bedah memana dlm keta. inkes la kan....

    ReplyDelete
  12. kalu ko tunggu sampai besok, tentu ko akan dapat lebih minyak dgn jumlah 4 hinggit tu. besok minyak turun lagik.

    ReplyDelete
  13. Kereta lapar, sebab tu berkelip :)

    Saya pernah alami keadaan yang sama - lagi haru, RM3/= je yang ada lepas korek-korek sana sini :D . Lepas kejadian tu, saya tentukan minyak kereta sentiasa ada paling sikit 1/4 tangki.

    Salam.

    ReplyDelete
  14. haha..korang ni biar betul dengan selambanya pula tu heh...

    pengalaman yang tak dapat dilupakan tuh

    ReplyDelete
  15. Apasal tak talipon saya? Kan dulu saya kerja dgn sykt kerang. Mana tau boleh tolong sbb saya kenal ramai dealer stesen minyak.

    ReplyDelete
  16. ya ampun...cian korang eh...ish..itu yang paling gue takut oh....huhu..ngeri tul citer ko nih1

    ReplyDelete
  17. mummy,
    tak sangka bwk beg kosong.

    kompius,
    amboi,coti lama ko.

    KTS,
    psssttt, camner ko tau aku pakai LV? Diam2 udah ler :D

    cklah,
    komedi seram ke? Bukan seram je?

    tasik,
    kalo kesian mana bleh gelak:C

    zonaku,
    ko mmg.

    iina,
    aku ttp cun walau dlm ape keadaan pon,hahha.

    lyn,
    lemah jantung pun bleh kena gak.

    lilies,
    panic beb tambah ujan lagi.

    CK,
    kalo gerhana takpe lagi, kot gelap trs,hik,hik.

    Shimi,
    aku tak sanggup mengulanginyer.

    Jah,
    selit kat badan takleh ko?

    bungarampai,
    keje gile kan:D

    penyu,
    kang mak aku wat report polis plak.

    yani,
    pasni kalo bukak je pintu keta aku musti tgk minyak dulu.

    YB,
    mintak no talipon :D

    Kaktulip,
    ngeri cam cite puaka niyang rapik tak?

    ReplyDelete