Saturday, December 6, 2008

Dunia Sekarang


Kawan sms jemput aku pegi kenduri kawin pakcik dia kat Cheras hari Isnin, bersamaan ngan raya haji. Berpuluh kali aku baca sms dia, aku pelik, betul ke dia jemput aku pegi kenduri kawin pakcik dia sebab setahu aku pakcik dia ni dah ada cucu. Pakcik ke anak pakcik, ye lah kan, takut salah taip. Untuk meleraikan segala yg kusut aku pun kol dia pagi tadi.


Aku : Semekom, baru bangun ke?
Kawan : Taklah, pepagi kol aku ni nak ajak makan roti canai ke?
Aku : Aku keje lah. Tanya sikit, aku tak paham la sms ko semalam.
Kawan : Apa yg tak pahamnyer? Bkn aku anta dlm bahasa cina ke, tamil ke, nepal ke,hahaha.
Aku : Ko cakap pakcik ko kawin, yang mana? Bukan pakcik ko sorang je yang dok kat Cheras tu?
Kawan : Haah, yang tu lah.
Aku : Eh! Bukan dia dah ade bini, bukan dia dah ade cucu ke?
Kawan : Betul la tu, dia baru bercerai 4 bulan, bini dia lari ikut lelaki lain, bujang ko lelaki tu, muda lagi, dalam 30an gitu.
Aku : Hah! biar betul? Bukan pakcik ko dah umur dalam 47-48 gitu?
Kawan : Yaaaaaa, exbini dia pun samalah umur, nak buat macam mana kalo dia dah jatuh cinta ngan orang bujang trang tang tang.Pakcik aku cerai bini dia ngan talak 3 bile jumpa bini dia dok berasmaradana ngan lelaki tu kat rumah dorang.
Aku : Abih tu pakcik ko ni kawin ngan sapa plak?
Kawan : Bakal bini baru ni aku tengok baik,tapi baru umur 24 tahun, aku nak panggil ape? Sama umur,hahhaa.
Aku : Ko panggil la nama jek,hahaha.


Macam-macam hal yang pelik2 boleh berlaku dalam dunia sekarang yer. Pakcik kawan aku nih sorang kontraktor, kaya raya, ade 4-5 biji lori,ade jentera2 berat yang aku sendiri taktau nak sebut ape, rumah sewa kat sini 5-6 pintu, dah pegi Mekah 2-3kali,dan orangnye sangat baik. Aku taktau apa yang isteri dia nak lagi, dorang dah ade 2 orang cucu, menantu 2 orang, anak2 sumer berjaya. Mengikut citer kawan aku ni dah banyak kali makcik dia buat hal dan mintak di lepaskan tapi pakcik ni sayangkan keluarga, ye lah, dah ade cucu tak kan nak bercerai beraikan, tapi agaknyer memang jodoh mereka sampai situ saja. Ape pun aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru pada Pakcik yang akan melangsungkan perkahwinan pada 8/12/08 ni, semoga perkahwinan kali kedua ni akan kekal hingga ke akhir hayat. Salam aidiladha juge untuk semua.

13 comments:

  1. hooo.. gitu?? takpelaaaa.. adat duniaa... selamat pengantin baru jugak!

    ReplyDelete
  2. Ko tak teringin ke nak jadi mcm bakal makcik kawan ko tu? Lagipun cara ko layan anak sedara ko menyerlahkan bakat ko jadi mak tiri kah kah kah.
    psst - hari ni ko kerja, raya tak balik kg ke?

    ReplyDelete
  3. memang pelik tapi benar...hmm ada gak jadik benda pelik cam ni ngan my ibu's fren...umur awl 40an tapi bini gile chat n bercinta ngan mamat muda 20an...bercerai ngan laki dia n tinggalkan anak tuk ikut ngan mamat tuh...padahal mamat tu sja je nak memain kut, skg pakwe die mat salleh laks...exlaki die pun dah slamat kawin ngan ustazah lagi tu...padahal exlaki bukan main baik...anak2 pun duduk ngan bapa die...tak tau sebenarnya apa yang dicari lagi...memang dunia dah akhir zaman...

    ReplyDelete
  4. awat tak kenalkan pakcik kawan ko tu kat aku... hehehehehehe.. aku no hal je...

    ReplyDelete
  5. TC,
    ada lagi ko nih? Balik kemas bilik la weiii.

    YB,
    Saya orang kolumpo,hahaha.

    yani,
    taktaulah apa yg org cari yer.

    KTS,
    hint la siang2.

    ReplyDelete
  6. tak bley nak kata aper, kalau dah tak der keserasian lebih baik berpisah..........itu yg terbaik , dan cari kebahagiaan memasing.

    ReplyDelete
  7. senang cakap jodoh mereka takat itu je.. ajal maut jodoh pertemuan ditangan tuhan.. kita manusia dapat berusaha sahaja.. insyallah aku doakan lepas nie ko pulak dapat romeo ko.. dan kekal hingga akhir hayat... (mulut aku masin tau.. baru lepeh telan suku sudu garam hehehhehe)

    ReplyDelete
  8. kadang2 kita pelik tapi derang tak rase pape pun..heheheh
    tp mmg pelik gak le...baguihlah tu dpt bini mude....:p

    hal rumahtangga derang kita tatau,

    erk..salamt ari raye.......

    ReplyDelete
  9. hm..apa yg nak dihairankan..dunia ni pun dah makin tua..mcm2 yang berlaku pon..betol la kata owang..membina rumahtangga bertahun2...susah payah bersama tapi..nak meruntuhkan tuh, sekelip mata jerk..kan..kan...

    "Selamat Pengantin Baru wat pakcik ko tu...semoga dirahmati Tuhan...Insyallah.."

    ReplyDelete
  10. jgn pakcik tu seminggu kawin, demam....demam urattttttttt.

    ReplyDelete
  11. adoii laaa.. dah macam2 jadi kat dunia skrg ni kan.. apapun.. ajal maut jodoh pertemuan semuanya aturan Allah... pasrah je lah kan yang...

    ReplyDelete
  12. Apa-apa aje yang boleh berlaku dalam kehidupan kan?

    Dunia sekarang menuju penghujungnya.

    Salam Juliet :)

    ReplyDelete