Wednesday, December 17, 2008

Kembang kempis

2-3 bulan ni aku rasa semacam je bila pakai baju pegi keje. Rasa sendat, sesak, sempit, semput dan suma yang sewaktu dengannyer. Aku tenung tilik baju-baju tu, mana tau kot dia mengecut sebab perubahan cuaca sekarang ni, panas dan lembap yang tak menentu,hehehe.

Untuk menjawab segala teka teki itu, maka balik dari opis semalam aku melilau cari timbang. Dengan kadar segera aku pun betulkan jarumnyer, baca doa penenang hati sikit, dan aku mengatur tapak satu demi satu. "Argggghhhhhhhh"! Aku tak percaya, sungguh tak percaya, aku tak percaya dengan kedudukan jarum itu. Berat aku naik 2kg dalam masa 2-3 bulan ni rupanyer,patutlah aku dapat rasakan kesemputan di mana-mana.

Dan, dengan gigihnyer semalam aku mulakan bunga-bunga exercise, warm up sesikit, wat sit up, gayut sana sini, lompat sana sini, berpeluh jugak la. Malam sedang asyik aku menonton tv mak panggil. "Juliet,nape tak makan lagi?". Mak taktau aku sedang tahan nafsu makan nih. "Taknaklah,aku jawab ringkas. "Mak masak kurma daging yang Juliet suka,makanlah sikit". Untuk tidak menghampakan hati mak tersayang aku pun makanlah sebanyak 2 pinggan. Sedapnyer mak masak. Sedang aku dok gosok baju abang pulak datang bawak char kuew tiaw. "Juliet,abang tinggal sikit kuew tiaw atas meja,pegi makan",kata-kata dari abangku. Dan sekali lagi untuk tidak menghampakan abang aku, maka dengan penuh berselera aku habiskan kuew tiaw sepinggan dan lepas tu aku terus masuk tido. Takpelah,esok exercise balik :D.

19 comments:

  1. kita serupa la...
    aku pun tak suka menghampakan orang..
    bila member aku beli pisang goreng, aku terpaksala makan 6-7 ketul... taku dia kecik ati bila aku tak makan...
    :P

    ReplyDelete
  2. takpe2.. aku paham ko menjalankan tugas sbg anak dan adik mithali.. kan?kan? hahahhahaha

    ReplyDelete
  3. :) ko mmg anak dan adik yg baik..hehehe...kalo aku suh makan ko makan x?

    ReplyDelete
  4. tu la. aku pun buat kek batik penuh rasa coklat tu...kang tak makan kang kecit plak hati sindri. so mkn la jugak...huhuhu

    ReplyDelete
  5. ala 2 kg jer..takpe..
    nnt bila dah naik 20 kg, baru lah eksesais. ala rilek la..baru 2kg..

    (harap² ayat saiko aku nie berjaya buat ko bersungguh² diet)

    ReplyDelete
  6. Kalau kau kurus, maknanya ramai lah orang yang dah kecik hati....

    Bijak.....he...he..he

    ReplyDelete
  7. apa gik.. jom ikut aku pi gym petang nie.. ko leh buat pe yang ko suka.. aku sponsor tau petang nie..

    pastu jangan lak ko balik ko melantak lagik?? bilo nak kempis yo

    ReplyDelete
  8. baru 2kg..takde hal lah hehehe...
    tapi klu bab makan sedap ni mmg kalah nafsu dibuatnye hehehe...

    ReplyDelete
  9. hahahahaha... rezeki jgn ditolak yang... esok2 lah kita exercise ya....

    ReplyDelete
  10. Oh ko suka daging kurma dan kueh teuw goreng ya. Minggu depan kalau ko dtg umah saya, kami sediakan menu kegemaran ko tu. Makan tau pasal ko kan tak suka hampakan org.

    ReplyDelete
  11. sampai kiamat pun tak kurusnyer ngko ....kalau camnih!

    ReplyDelete
  12. mak masak memang sodappp .. kannns

    ReplyDelete
  13. Hehehe ... kembang-kembangan alasan yang paling baik untuk beli baju baru ;)

    Selamat bersenam dan jangan lupa makan yang sedap-sedap jugak :D

    Salam :)

    ReplyDelete
  14. salam...

    dugaannn... bukan senang nak kempis balik... bukan makanan jer yang mengoda orang-orang disekeliling pun ikut sama... taknak kecilkan hati bedal jer ler... hihihi

    ReplyDelete
  15. Mak ai..kalau duk esok2 je sampai bilala tak exercise tuh..banyak sangat rintangan dan dugaan nak diet tu ye...hehehe

    ReplyDelete
  16. heheheeee... kita serupa...
    mak aku pesan, rezeki jangan ditolak, x baik. pastu jgn la hampakan harapan orang, x baik.

    lps makan, g la eksesais.

    aku n famili pun tgh dlm usaha yang sama. caiyok!

    ReplyDelete
  17. KTS,
    samalah kite.

    kompius,
    kerana mulut bdn binasa,hahhaa.

    lilies,
    tgk gak ape juadahnyer,tolak batu ngan kayu je.

    Jah,
    betul,betul.

    ReplyDelete
  18. penyu,
    cer ko tny wife ko ape perasaan dia naik 2kg.

    cklah,
    hahaha

    iina,
    ko tgu.

    rina,
    naik sng nak trnkan blk ssh yer.

    mummy,
    esok2 tu biler agaknyer,hik,hik.

    YB
    besarnyer hati.

    CK,
    tu la pasal.

    me,
    tiada tandingan.:D

    bungarampai,
    baju lama camner?

    lyn,
    mmg bedal suma pon.

    yani,
    tem nak diet ni mcm2 godaan dtg.

    zonaku,
    lps mkn tido lg best,hahahha.

    ReplyDelete
  19. okeh la tuh..ko nak tahan nafsu, apa kelas. aku, diet tetap diet, bekpes biskut, green tea, malam makan sup. taaaaaaaaaaaaaaapiiiiiiiiiiii...k.f.c tatap masuk lam diary diet aku weh!!muahahaha!!!rugi tak makan wo...

    ReplyDelete