Thursday, December 4, 2008

Aku yg menyesal

Sehari dua ni anak buah aku berubah skit, maklum ler luka di pipi akibat terjunan longkang aritu tak baik lagi. Dan dia takut bile mak dia sound taknak bawak datang umah aku lagik kalo dia main lasak2. Kesian pulak aku tengok dia dok termenung pastu main kereta kontrol yang dah tak buleh nak kontrol lagi dah tuh. Aku pegi pasar malam, tetibe aku nampak satu benda yang aku rasa buleh menceriakan anak buah aku. Dengan penuh semangat kesukanan aku beli sekali 3,amik ko, barang murah. Dan masa beli tuh aku tak fikir 10kali kot, maka sampai ke hari nih aku terima akibatnye.

Inilah mereka yang telah buat aku sengsara tak buleh tengok tv dengan hati yang senang sebab anak buah aku dah konker tv nih.













Aku beli cd upin ipin untuk anak buah aku, ingatnye dia tengok sekejap-sekejap jek, rupanya dari pagi sampai malam dia dok ulang tengok cd tuh. Adoii, tensen betul, takleh nak tengok cerita lain. Nasib baik ade tv buruk kat dapur bulehlah aku tengok berita. Dan anak buah aku nih dah berubah cakap cam upin ipin gak, dia suka cakap "betul,betul,betul", dia panggil mak dia Kak Ros,nama dia dah tukar kejap jadi upin, kejap jadi ipin. Balik nih aku nak sorok cd tu, kalo tidak haruslah aku jadi penunggu dapur malam2 hari.






15 comments:

  1. haha...memang best la citer upin nih...nakal...tapi ada pengajaran...hik hik hik

    ReplyDelete
  2. moralnya ko tak leh amik hati depa sangat2...hahahaha...kan dah kena dok celah dapur :)

    ReplyDelete
  3. hohohoho.. aku tak beli lagik.. pe kata ko bg jaa kat aku.. heheheheh

    btoi..btoi..btoi...

    ReplyDelete
  4. kalu mak dia , dia panggil Kak Ros.
    abis ko dia panggil ape? Nenek Kak Ros ke? muahahaha..

    ReplyDelete
  5. best apa dok dapur. suma makan minum dekat.
    Ha..ha..ha..
    aku dengar naak buah buah ko kata
    betul..betul.betul..

    ReplyDelete
  6. juliet.. ko jgn lak lupo pepatah org melayu nyebut.. walau setinggi manapun perempuan tu.. akhirnya ke ceruk dapur jua... muahahha.. akhirnya impian menjadi kenyataan kan.. ko jgn ler memalu lak nak dok dapur.. harus nanti ko terorist memasak.. ari tu dah teror masak satay n kuih cara.. peh nie?? sebut ler apa jek.. kejap je siap ye.. (weii aku nak order mee goreng mamak leh??.. ngan teh tarik 1 ekk)

    ReplyDelete
  7. nokkkkkkkk...hilang pahala ko belikan bebudak tuh cd, mengungkit tak habis, ada hikmahnyer ko duduk kt dapor tuh, sambil2 tgk tv tuh bleh buat kuih ker, masak ker!

    ReplyDelete
  8. Kalau ko nak konker balik tv tu, ko repairlah basikal anak sedara ko yg rosak tu. Bukan saja dia akan hepi, emak dia pun mesti hepi gak sbb tak perlu keluar duit sendiri.

    ReplyDelete
  9. hahahahha betul! betul!
    ko tersilap langkah yang... kan dah jadi penunggu dapur.. apapun cite ni lagi bagus dia tengok dari tengok otomen bagai coz ada jugak pengajaran dlm cite tu yang....

    ReplyDelete
  10. salam,
    takpe takpe...boleh cipta resepi macam2 kat dapur. bagi kat akak sikit. hehehe...

    ReplyDelete
  11. worldpeace,
    aku ske gak

    Lilies,
    btl,jgn dok amik ati depa sesgt.

    kompius,
    ko pun tgk gak ke? Errr,kompiusnyer aku.

    penyu,
    ko mmg la

    Shimi,
    diet,diet.

    iina,
    ko sebut jek ape ko nak mkn, aku bleh gi beli,hahhaa.

    CK,
    aku tkt aku terlebih terror dari korang sumer plak.

    YB,
    kena pikir 40 kali nih.

    mummy,
    terlajak perbuatan buruk padahnyer kan :C

    cikguzue,
    bleh,bleh.

    ReplyDelete
  12. tu aar aku tak teringin nak bg cd kat anak2 sedara aku... kompem, selagi cd tu tak rosak, selagi tu la dorang akan tgk... dan tgk... dan tgk...

    ReplyDelete
  13. tgklaaaa.. salahke aku tgk?? salahke??

    ReplyDelete
  14. KTS,
    nape ko tak ckp awal?

    Kompius,
    salah!!!!

    ReplyDelete
  15. betul!betul!Len kali, kalo beli cd utk anak buah ko 2..kena la beli tv skali baru la powerrrr..!!hiii..apa nombor tipun anak buah ko tuh, biar aku kol dia nak nasihat dia pastu, aku gtau ko yg sorokkan cd tuh!!kwang!kwang!

    ReplyDelete