Tuesday, December 16, 2008

Salah kategori

Aku tak boleh guna berus gigi lebih dari 2 bulan, mulalah rasa tak puas hati. Masa jenjalan kat pasar malam tetibe baru aku teringat yang aku dah buang berus gigi pagi tadi kat dalam tong sampah. Alamak, malam ni haruslah aku tak berus gigi kalo tak beli baru.Hujan yang mulai turun rintik-rintik buatkan aku rasa malas nak singgah beli berus gigi di pasaraya berdekatan.

"Lelong!Lelong! Satu batang satu hinggit! Ini sudah bagus, jenama sama yang aku guna. Tak banyak pikir aku pun ambik sebatang,baru rasa lega dalam hati, malam ni aku akan gosok gigi pakai berus baru,lalalalala.

Dan semalam dekat nak tido aku pun masuk bilik air, capai berus gigi dan mulai menggosok. "Adeh!Adeh! Aku menjerit kesakitan. "Juliet,are you wokeh", mak aku ler tu. "Aku kumur dan aku rasa gusi pedih, banyak gak darah keluar. Aku tenung berus gigi baru tu dan aku rasa bulunyer, keras giler. Aku rasa dorang dah tetukar sebenarnyer nak buat berus periuk tapi saiznyer terkecik jadi dorang buat berus gigi. Dan dengan geramnyer aku terus campak masuk tong sampah.

Hari ni gusiku masih terasa bisa-bisa bagaikan di tusuk sembilu tajam pedihnyer taktau bila akan terhenti. :D Belilah barangan buatan tempatan.

14 comments:

  1. kesimpulannyaaa.. pagi nih ko gi kejer tak berus gigi ek????

    ReplyDelete
  2. muahahaha.. aku simpati ler juliet.. nie mesti kes ko toyoh berus gigi tu kekuat kat gigi ko kan.. kekonon nak semangat waja.. aku rasa ko kena beli yg jenis soft brush ler..

    kesimpulannya: belilah berus gigi mahal dan berkualiti.. jangan kedekut dan malas sangat.. asyik nak yg murah2 jek heheheh ;)

    ReplyDelete
  3. hahahahaha.. sure bangun tidur tadi pergi kerja tak gosok gigi anak mummy sorang ni kan... kan? hehehehe

    ReplyDelete
  4. ko mesti ader ngumpat kau tuh......tuh yang jadi gitu!

    ReplyDelete
  5. aku ngeri tgk gmbo mulut dok nganga2 gitu...bukan gigi ko kan?hehehe

    ReplyDelete
  6. Tengahari pegi beli berus gigi dan ubat gigi sekali. Kalau tak mau pengsan org satu opis hehehe.

    ReplyDelete
  7. wakaka!!!apa la lu nih weiiiiii!!!len kali belilah kat kedai..aku bukan pandang rendah brgn kat pasar malam tp, mende2 ponteng cenggini ko kena upgrade larrrr..belilah di kedai yang ada SIRIM!!wakaka!!!ko takleh nak kutuk aku ari nih lau idak...mulut ko tak sembuh tuh!!!!

    wakaka
    wakaka
    wakaka
    wakaka 1000x

    ReplyDelete
  8. salam julietchun,
    gigi berdarah, cuba letak garam sikit...moga sembuh cepat.
    kalau tak ok, tambah kunyit, ketumbar, jintan...hehhehe...gurau je.

    ReplyDelete
  9. kompius,
    berus laaa:C

    iina,
    aku tonyoh cam ko tonyoh periuk,hhahah.

    mummy,
    curi ntah sapa punyer dlm lemari :D

    shimi,
    nanti aku tgk.

    CK,
    pandai ler ko teka,tepat skalik.

    lilies,
    ko rasa camner? Hik,hik.

    YB,
    terharunyer.

    Tulip,
    penah ke aku kutuk ko? :C

    cikguzue,
    garam,kunyit,ketumbar pastu goreng ye,hahaha.

    ReplyDelete
  10. camane ko check berus gigi itteww dah 2 bulannns.. ko ader letak date ker.. me konpius one uoolsss

    ReplyDelete
  11. ko berus gigi ke berus gusi???

    sapa suruh beli barang g takde cop sirim... kan menyusahkan diri endiri

    ReplyDelete
  12. err...tumpang tanya bley tak? gigi tu gigi sape? nape duk ternganga je??? huhu

    ReplyDelete
  13. me,
    pandai2 la kire wokeh,:D

    KTS,
    bkn ko yg ajar ke?

    yani,
    yg pasti bukan gigi aku,hik,hik.

    ReplyDelete