Wednesday, September 17, 2008

Tag dari CK

Aku tak tau naper CK suka-suka hati nak tag aku.Adakah dia terkena badi KJ atau pun memang dia berniat ikhlas,hanya tuhan yang tau.Tak sampai hati pulak nak hampakan CK,lagi pun dia ada adik lelaki yang hensem, maka dengan ini aku buat tag dia.Sori ye kak,adik lambat buat,sibuk baca buku resepi tapi tak pernah buat pun segala resepi yang di baca tu,kata orang tua,belum sampai seru kot,hehe.CK,jangan ko tak baca pulak apa yang aku tulis nih,penat tau.
Terima kasih sebab sudi tag aku.


1. Namakan 5 jenis kuih raya yang korang suka.

Aku suka semua kuih raya yang ada dalam bekas nih. Ada tart,almond london,biskut makmur,dll.Selalunya ada dekat 10 jenis biskut dalam bekas ni. Tapi biskut-biskut dalam bekas ni tak sesedap yang aku oder,korang pernah rasa gakkan,mungkin Kanda Mizan buat sendiri,hehe.


2. Namakan 5 buah lagu raya yang korang suka dan kenapa.
CK,aku tak ingat tajuk lagu.Nak gi tengok kat blog KJ aku malas pulak,sebab semua orang cakap hari ni hari malas aku.Aku tulis lirik sesikit yang aku ingat ye.

Lagu Uji Rashid ngan Hail Amir
Indahnya sungguh di hari raya,ramainya orang bersukaria.

Lagu Awie ngan Ziana Zain
Pelita kunyalakan,di halaman asmaraku.

Lagu Mamat Exist
Duhai bonda,duhai ayahanda,dengarlah rayuan anakanda

Lagu M.Nasir
Satu hari di hari raya

Lagu P.Ramlee
Apakan daya masa tak akan kembali

Lagu Sudirman
Dari jauh ku pohonkan ampun maaf

6 lagu aku bagi,tak kena income tax kan bagi lebih.


3.Di manakah lokasi percutian yang korang suka untuk bercuti masa musim raya.
Raya orang sibuk nak gi open house apasal pulak nak bercuti,rugilah.Tapi mana tau kan,ada yang nak membawa hati jauh berlari.

Aku suka tengok laut,jadi aku akan pegi ke Cameron Highland ,hehehe.


4.Ceritakan satu peristiwa yang sedih/gembira yang telah terjadi pada korang pada hari raya.
Aku nak cerita yang gumbira je,malas nak ingat yang sedih sebab dah nak dekat raya ni.

Aku gumbira masa raya ramai betul sedara mara kawin,buleh beramah mesra.

CK,aku harap ko puas hati ngan jawapan aku,kalo tak puas hati ko buat-buatlah puas hati sebab aku rasa aku dah menjawab tag ko ni dengan sepenuh hati dan berhati-hati agar tiada yang makan hati.

6 comments:

  1. tqlah juliet, ko kalau nak jadi adik ipar aku, tak leh malas2

    ReplyDelete
  2. ck, ckp kat adik ko...minah ni hantaran tinggi nih. kerabat nih!!
    hahahaa...

    juliet..ko kalu nak mengata misti nama aku terbabit samakan??

    ko g cameron tgk laut eh?? aku ske tgk gunung ganang..agak2 kat teluk cempedak ada tak???

    ReplyDelete
  3. hehe akak yang sorang ni camne? aku kena kipas gak!

    ReplyDelete
  4. huhuhu.. aku cam kompius jer bacek entry inih.. heheheh

    ReplyDelete
  5. CK,
    Ada hari tertentu je aku malas :D

    KJ,
    Kata mengata membawa bahagia,tambah lagik di bln posa.Kat tlk cempedak kan ada gunung kilimanjaro,ngeh3.

    IK,
    Takyah kipas2,aku bagi ekon kat ko.

    theconfused,
    Jgn la sll kompius weii,sdh aku nih.

    ReplyDelete
  6. CK,
    Ada hari tertentu je aku malas :D

    KJ,
    Kata mengata membawa bahagia,tambah lagik di bln posa.Kat tlk cempedak kan ada gunung kilimanjaro,ngeh3.

    IK,
    Takyah kipas2,aku bagi ekon kat ko.

    theconfused,
    Jgn la sll kompius weii,sdh aku nih.

    ReplyDelete