Thursday, September 4, 2008

Lelaki Ini

Aku ambik anak buah kat sekolah tengah hari tadi. Sementara tunggu dia keluar sekolah aku pun pandang-pandanglah keluar tingkap kereta,menikmati pemandangan selepas hari hujan. Langit masih lagi gelap macam nak ribut dengan angin yang kuat bertiup. Tiba-tiba aku tengok brader ni keluar dari teksi dia. Agaknya bosan kot tunggu anak dia tak keluar sekolah gak lagik.





Aku tengok brader ni sedang membetulkan baju dia. Seorang pemandu teksi yang kemas, aku suka. Dia membelek-belek wajahnya depan cermin sambil mengesat peluh, sama ada peluh panas atau pun peluh tahan posa :D



Aku terkejut sungguh tatkala melihat dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya, senjata tajam. Jangan ada yang panik, dia keluarkan pisau cukur dan dengan bangganya mencukur janggut serta rambutnya yang dah memang botak tuh di depan ratusan orang. Macho beb. Ada staillah.








Asyik betul brader dok bercukur. Selama ni aku tengok orang lelaki dok cukur janggut je sambil tunggu isteri ke, anak ke, kali ni lebih havoc lagi, aku dapat saksikan orang lelaki cukur rambut tepi jalan. Rezeki di bulan Ramadahan, bukan senang nak dapat tengok aksi-aksi lincah macam ni. Jimat kos betullah brader ni. Kalo gi kedai mamak dah kena RM5-6. Hebatlah brader. Ini yang di katakan "Malaysia Boleh".




7 comments:

  1. dr ketepatan sudut gambar ko ni... sah! ko mmg blogger + paparazi tegar

    ReplyDelete
  2. kalau ler dia tau ko ambik gambar dia letak dlm blog.. entah2 tah aksi apa lagik dia buat heheheh.. abg2 ipar aku bawak teksi.. lepas nie kena sound diorg ler.. kalau2 nak cukur kepala.. tgk kiri kanan sikit hehehe ;)

    ReplyDelete
  3. Salam...

    Dengan khusyuknya dia bercukur..

    ReplyDelete
  4. Waaalaweiii...

    betul kata kak jah ...
    blh jadi blogger paparazi b'siri sbb dpt shot every action yg abg tu buat

    ReplyDelete
  5. kj,
    bkn ko ke yg ajr aku buat kj2 tak senonoh nih? :D

    kutaksempurna,
    siapa papamu ?

    jie,
    dasat tol brader nih

    iina,
    cpt sound sblm aku tangkap drg plak.

    akak,
    khusyuk btl

    kitepunye
    aku tiru perangai buruk korang la ni :D

    ReplyDelete