Monday, September 29, 2008

Di Ambang Syawal

Semekommm,heloooooo,senyap & sunyi. Suma orang sibuk buat kuih raya atau pun dah balik kampung jumpa ayahbonda dan sedara mara. Tinggallah aku sensorang dok merayau cari mangsa, terasa sebak di dalam dada. "Ada orang di dalammm?", takde jawaban, kang keluar makhluk yang tak di harapkan susah plak.



KL dah sunyi sikit, jalan raya pun dah lengang, Kutaksempurna, ko nak merangkak atas jalan pun dah bleh dah, tapi kalo kena tangkap ngan Jabatan Kebajikan Masyarakat sebab dorang ingat pengemis jalanan ko tanggunglah sendiri.



Aku merayau-rayau. Dan satu kedai ni amatlah menarik perhatian. Aku masuk, rasa macam berada dalam taman atas kayangan. "Akulah Sindarela,lalalala".



Tadaaaaa,aku masuk kedai lampu, aku memang berhajat nak beli.









Cantik sungguh lampu2 itu, membuatkan aku rasa taknak keluar dari kedai tapi aku nak bukak posa camner kalo lepak sini, lagipun musti tokey kedai akan syak sesuatu. Aku pusing keliling kedai, di mana dia menyorok, hari tu aku tengok kat kedai ni la tapi tak ingat di belah mana, sama ada di timur, barat, utara atau pun selatan.Salesman tu tunjuk yg ni, aku kata bukan, yang tu aku cakap tak berkenan,akhirnya dia cakap tengok2 dulu,kalo ada panggil dia.


Akhirnya aku bertemu.Aku nak beli mentol je sebenarnya, puas aku pusing dan berjumpa jua.



Balik rumah agak kelam kabut, masih banyak kereta ,agaknya ramai lagi belum pulang ke kampung. Atau mungkin ada yang ambik keputusan di saat akhir taknak balik sebab nak temankan aku beraya di sini. Ohhh,aku sungguh terharu. Kereta aku dah siap servis, dia pun nak raya gak, bulehlah aku merempit ke mana-mana dengan selesanya di hari raya nanti.




Tengok berita semalam hiway belum jem, sesapa yang sangkut dalam kesesakan tu janganlah dok potong q, biar lambat asal selamat, ingatlah orang tersayang. Jangan lupa balik sini, aku tunggu tau,huhuhu.









11 comments:

  1. hehehehe... malam ni aku akan merangkak... KL!!!!! Tunggu aku!!!!!

    ReplyDelete
  2. yer2.. nantikanlah kepulangan dakuuuu.. hahahahahha

    ReplyDelete
  3. di mana2 pun akan kujumpa ngan cik kompius ni... aku semakin kompius!!!!

    ReplyDelete
  4. hahahahhaha.. bukan dimana2 ja aku nmpk ko ker?? ar..??ar?? hahahahah

    ReplyDelete
  5. KTS & TC,
    Oiiii,aku tuan umh ada nih. Ko tak blk lg TC? Haru sungguh.

    ReplyDelete
  6. heheheh.. sok pun aku ada lagik.. ko dh cuti ker sok??

    ReplyDelete
  7. Malam ni KL pasti romantik :))

    Tapi stesen bas juga yang gamat!

    Salam Aidilfitri Juliet, Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin.

    Moga ceria-ceria di hari raya, seceria cerita-cerita dalam blog. Pasti nanti banyak cerita ceria hari raya kan?

    ReplyDelete
  8. iskkkkk,kesiann ko tak de kampung....indon dengan bangladesh je yang duduk kat kampung tem raya ni

    ReplyDelete
  9. pembetulan,indon ngan bangladesh jer yang duduk kl tem raya ni

    ReplyDelete
  10. Meh aku temankan ko raya sebab aku pun tak balik kg.. jangan lupa ye duit raya aku.. kuih2 raya semua..

    Selamat hari raya juliet.. semoga ko jumpa romeo pujaan mu.. leh ke bagi ucapan camtu hehehhe ;)

    ReplyDelete
  11. hehe...raya kat kl yea..takpe da..ada jugak mat bangla teman ko..ko pilih jer mana berkenan..kih!kih!

    ReplyDelete