Wednesday, September 10, 2008

Sama tapi tak serupa

Ini baju kurung yang aku pakai pegi keje semalam.Kain murah je,tapi aku suka corak bunganya,kainnya pun selesa.Balik keje semalam aku terkejut bila tengok adik aku pun pakai baju yang hampir sama bunga dan kalernya ngan aku.Nasib baik keje tempat lain-lain,kalo tidak ,harus jadi kumpulan boria lah aku ngan dia semalam.Kalo tak boria jadi koir,haru sungguh.


Inilah baju yang adik aku pakai semalam.Hampir sama kan,cuma bunga dia kecik daripada aku.Sebenarnya memang kami pegi beli di tempat yang sama hari tu,tapi tak sangka pulak boleh terpakai hari yang sama.Memang adik aku nih suka timbulkan kontroversilah.


Dan,yang ini paling sensasi.Ni pulak gambar tikar buluh yang ayah baru beli masa dia pegi Nilai 3 minggu lepas. Nak di jadikan ceritanya,mak aku bukaklah pembalut tikar ni semalam jugak,tak sabar dia nak tengok pemberian daripada suami tercinta.Kami pun berkerumunlah depan tikar tu,excited nak tengok macam mana coraknya sebab ayah dok kata cantik bangat.Mak pun bukaklah pelan-pelan,bila terhampar je tikar tu depan aku ngan adik,kami masing-masing pakat dok pandang baju yang di pakai.Dan kakak aku pun terguling-guling gelakkan aku ngan adik,dia cakap kami boleh jadi penjual tikar ni sebab dah ada uniform.Sadis sungguh,apa nak kata,simpan je lah dalam hati.Waaaaaaa,sedihnya aku rasa sebab baju aku nak sama pulak ngan bunga tikar buluh tu.Kalo baju aku sama ngan kapet turki yang harga ribu-ribu pun aku tak kisah.Dah nasib badan.











10 comments:

  1. takper...corak sama pun takpa..dulu pernah sekalipakai baju melayu...sekali tengok sama warna ngan baju Tan Sri Dr. mahathir pakai...camne tu yek?

    ReplyDelete
  2. cer ko dgn adik ko baring atas tikar tu!!! wahhh...penyamaran yg berjaya kan???????

    ReplyDelete
  3. wakakakaka... sib baik... aku tak join grup ko...

    ReplyDelete
  4. kijam2... keh3.. uit2.. sila pi umah aku.. ada hadiah utk ko

    ReplyDelete
  5. Apasal ko tak tangkap gambar sekali ngan tikar tu.. aku pun nak ketawa guling mcm akak ko

    ReplyDelete
  6. hahahahahaha... mmg serupa..mmg sama...

    opppss..bln posa ni katup molot:p

    ReplyDelete
  7. bukan senang tau nak dapat kesempatan camnie heheheh.. oklagik ler tikar.. kalau kena langsir rumah lagik best.. selagi mak ko tak tukar langsir lain.. selama tu ler ko tak leh pakai baju tu hehehe

    ReplyDelete
  8. ko boleh jadi duta tikar buluh aper.

    ReplyDelete
  9. cikgooden,
    Sama ngan Tun Dr.M? Betul ke ni?

    KJ,
    Ko igt aku sumpah2 aperrr.

    kutaksempurna,
    nti aku mskkan ko skali.

    theconfused,
    hadiah lumayan ke tak?

    ibukumbang,
    tak baik ckp camtu.

    jie,
    tak samalah

    iina,
    ko menambahkab panas di hati ku yek.

    ckpkosong
    Jd duta drg nak byr ke? Buleh gak.

    ReplyDelete
  10. Hehehehe ... kelakar!kelakar!

    Salam :)

    ReplyDelete