Wednesday, September 24, 2008

Cepatnya masa beredar

Aku sembang-sembang ngan adik aku,saja nak menambah kemesraan mulanya,tapi menambah kemarahan adalah.

Aku : Ko stat cuti raya bile?

Adik : Jumaat (ringkas dan padat)

Aku : Stat keje balik?

Adik : Isnin minggu depan tuh.

Aku : Lamanya ko cuti, buat apa?

Adik : Buat bodoh.

Arghhhhh,tensennya aku. Nasib baik aku banyak utang budi dan utang Ringgit Mesia ngan dia kalo tidak aku bagi sebijik dah,cewahhh,berani aku,sekali adik aku "Hahhh" pun aku dah kecut perut,kalo aku ni siput baby dah lama aku masuk nyorok dalam cengkerang tak keluar2,raya baru aku keluar,hehe.


Sebenarnya aku nak citer benda lain tapi melalut plak. Aku ambik anak buah aku kat skolah, umur dia 9tahun,darjah 3,lelaki. Masa nak masuk kereta dia suruh aku tolong bukak pintu. Dengan muka yang masam-masam kelat aku keluar dan bukak pintu untuk dia masuk. Aku terkejut tengok dia pegang sesuatu.

Aku : Cantiknya, buat sendiri ke?

Anak buah : Ya lah,takkan acik plak yang buat.

Aku : (Amboiii,lancang betul mulut) Bila buat?

Anak buah : Tadi kat sekolah masa pendidikan seni.

Aku pun nak pegang dan dia terus menjerit bagai nak rak. Kalo ada polis maunya aku di saspek culik budak.

Anak buah : Jangan pegang,kang rosak,acik bukan reti buat.

Kat rumah tengah tunggu maghrib aku sembang ngan anak buah aku nih.

Aku : Apa yang Along buat nih?

Anak buah : Tajuknya "Melakar Impian".

Aku : Abis,ini impian Along?

Anak buah : Ya, kalo acik gi sana Along bagi free tiap2 ari.


Inilah impian anak buah aku,membina sebuah restoran KFC pada masa depan. Kalo betul bleh la aku makan free ari2 yek. Rasanya baru je aku dok dukung dia, tukar lampin dia, tak perasan dia dah besar, dah pandai cerita macam-macam.Aku doakan dia mampu menggapai impiannya ini.











10 comments:

  1. ala...tingat cikgu suh buat kecik2 dulu. tapi bukan cenni. tepek2 sokabar basah atas belon. nak buat topeng!

    mmm...inesen lak komen aku kali nih. adakah kerana telah bemaaf2an tadi?

    ReplyDelete
  2. bagus kan kecik2 dah ada impian besar... syabas beta... kekekekeke!

    ReplyDelete
  3. waaaa.. baguih cecita, smuge dia berjayalaaa.. ameen..

    ReplyDelete
  4. Salam Julietchun...

    Not bad for a 9 yrs old..

    ReplyDelete
  5. wah! tinggi betul impiannye ek.sembang pun cam orang besar.tak tahan ade kete ferrari tu(kalu mata aku tak silap) hehe

    ReplyDelete
  6. aku tau ko kalau bab apa2 yg free sememangnya takkan lpskan peluang tu. Elok sgt2 ada impian nk jd businessman. Jgn takat kfc mcd ke pizza ke byk cbg. Yg pnting ko leh p free always kan kan kan

    ReplyDelete
  7. aku dulu x de terfikir pun nak buat semua ni... huhu!

    ReplyDelete
  8. drpd entri ni dan yg lepas2, dpt aku simpulkan yg ko ni selalu dipermainkan ole adik ko... ko takut adik eh??? :P

    ReplyDelete
  9. aku dulu buat bangunan guna kertas sokabar. tulisan2 tu jadi mcm batu bata..

    ReplyDelete
  10. KJ,
    Ko insaf jap je tuh

    mummy,
    mtk2 smpi bsr rjn blaja

    theconfused
    tgk la makcik dia sapa.

    akak,
    bolehla

    penyubiru
    giler racing budak nih.

    iina,
    eleh, ko pun sk yg free gakkan

    IK,
    ko sll ponteng skolah

    kutaksempurna,
    bkn tkt,hormatlah.

    niezarm,
    aku skolah dulo wat bangunan pki batu bata trs,ngeh3.

    ReplyDelete