Monday, November 17, 2008

TC-aku datang!

TC, bukan THE CONFUSED, tapi Teluk Cempedak. Ikut famili melawat sedara mara kat Kuantan, dan menginap di Teluk Cempedak.

Menginap di Kuantan Tembeling Resort, tak jauh dari Bandar Kuantan.
Reception ofis

Pool yang besar lagi cantik, pasni buleh aku tunjuk skil berenang ala2 penyu.


Apartment tempat tido aku. Hati2 skit kat sini ade kera,mungkin sebab dekat ngan hutan.




Hadiran ombak membelah pantai, tiada putusnya percintaan itu,kih,kih. Pantai belakang apartment. Bleh layan bules sambil tengok matahari terbenam.


Kalau nak makan seafood dan ikan bakar datanglah ke Tanjung Lumpur.


Ni menu yang mesti di rasa, ikan bakar petai.


Keadaan yang gamat di kedai makan. Kalau nak tau kat sinilah Tengku Abdullah suka lepak, Warung makan Ana Ikan Bakar Petai.



Gelas stainless steel, macam dalam filem Tamil plak.



Ikan yang sedang menguap.



Lihatlah keindahan sawahku yang hijau terbentang. Singgah tengok sawah, aku tak penah tengok la.


Pertama kali aku tengok padi dari jarak 0 cm. Oh, gini rupanya pokok padi yang aku dok makan berasnya tu.

Kambing ni mintak nak mencapap sama kat blog aku, kasihanilah dia.


14 comments:

  1. oooo.. padanlaa senyap jeeee

    aku pylaa highlight yg bawah tuh kot2 ko wat hide n seek.. hehehehe

    ReplyDelete
  2. kah kah kah...

    mesti masa ikan tu ditarik nyawa, dia tgh menguap... besar tul mulut dia...

    ReplyDelete
  3. TC,
    mengubat lara, pehhh, ayat, dasat, hik2.

    KTS,
    sm bsr ngan mulut ko

    ReplyDelete
  4. walaupun jauh ko bercuti, ko masih ingat aku ek. hik3.. (aku tak pernah tunjuk skill aku berenang,camne ko tau ek.hik3.. ) tetiba ku perasan.haha

    ReplyDelete
  5. hihihihi....
    penah mkn skali kat tg lumpur tu...
    sedap....! x mcm satar n otak² kat kl nie...

    ooo.. x penah tgk pokok padi yer.... cuba ko tgk kat bwh tu.. ntah² ada pacat dah lama jamu selera kat kaki ko...

    ReplyDelete
  6. psssstttt!
    ms tgh bengog dl, penah drive ke tc tgh² mlm, tdo lam keta jer.....

    siang jer, bgn, basuh muka n blk kl...

    ReplyDelete
  7. ko tak pernah tgk pokok padi?? tak pernah??

    Hahahahahahahahhahahahahahah

    aku dr kecik2 dh tengok kataku dgn riaknyer

    ReplyDelete
  8. p cuti ke.. pesal tak ajak aku sekali..

    nak tanya ler mana pasangan si kambing tu ek?? ;) ke ko masukan dlm blog tolong cari jodoh dia ;)

    ReplyDelete
  9. wahh family vacation.. tentu best kan... dari ko capap kan muka kambing tu, baik ko capap kan muka ko sendiri yang... cian mummy nak nengok muka ko.. nasib tak ngandung.. kalau idak kempunan lah mummy... kekeke

    ReplyDelete
  10. kuantan mmg agak femes dgn seafood..
    lagi2 kat tg.lumpur...
    sempat la gak merasa masa belajar kat sana dulu~~

    ReplyDelete
  11. ko mane nok???? ske kan??? nyorok2

    ReplyDelete
  12. penyu,
    aku skodeng ko berenang dari jauh la.

    cikguoden,
    cb dulu br tau best ke tidak.

    zonaku,
    kalo tgh bengong mcm2 berani buat ekk,keh3.

    TC,
    ko mmg riak dan angkuh

    iina,
    aku ajak ko taknak kaka,kannn.

    mummy,
    kelako mummy nih.

    celotehcomel,
    damai je kat sana kan.

    KJ,
    aku di sorok, tersorok dan menyorok,kih,kih.

    ReplyDelete
  13. aiii..kita org kuantan!!!! Katak_ayu mengalu2 kan kedatangan u all lagi..nanti nak dtg ble cntct katak_ayu..kita makan ikan bakar!!!

    ReplyDelete