Friday, November 7, 2008

Juliet! Juliet!

"Juliet! Juliet! Sapalah yang panggil aku ni. Aku keluar. Jiran sebelah hulur beg plastik. Wah! Jambu air, sedap nih kalo cicah ngan kuah rojak makbee. Kj, jom makan sama nak :D Pokok jambu ni tinggi 3 kaki je, tapi buahnyer banyak sesangat. Aku tak penah mintak ngan kakak ni, cuma aku selalu cakap "buah jambu ni manis berseri-seri cam tuannyer gak".

"Juliet! Juliet! Adess, sapa lagi ni. Aku keluar. Wah! Abang aku dengan bergayanyer tunjuk moto baru dia. Bleh pinjam gi merempit ni. Tahniah la bang, akhirnya terbukak jugak hati ko nak beli moto baru.


12 comments:

  1. jambu air mmg best! tapi aku ske yg kat hentian tapah tu...manis giler!!!

    ReplyDelete
  2. rumah jiran kat kg ada tanam jambu air ni, sesekali dapatla jugak seplastik...memang sedap,kan....fuhh...cecah dgn colek.
    alahai, rindunye nak balik.huhu...

    ReplyDelete
  3. sedap tu.. memang sedap kalau cicah dengan kuah rojak.. adoii laaaaa...

    ReplyDelete
  4. sodappppppppp jambu air nih......lagi sodapp kalau preee!

    ReplyDelete
  5. Kj,
    Lenkali pas sket kat aku

    Cikguzue,
    cicah ngan kicap + gula + garam sket + cili api,tak tahan woo.

    mummy,
    mak mertua lalu pon tak prasan,hehe.

    CK,
    betul,betul.

    TC,
    nak tipu aku la tuh

    ReplyDelete
  6. heeepppp.. manada tipu.. btoilaa!! aku tak sabau nak membalikan diri nehhh...

    jauh aku nak merantau japgi.. puncak alam.. adeihhh

    ReplyDelete
  7. mmmmm... dah lama aku tak mkn jambu air... takde ulat ke??

    ReplyDelete
  8. Weiii, aku tengah mengidam ni, baik ko pos kat aku skrg jugak!

    ReplyDelete
  9. Ingatkan Romeo yang memanggil Julietnya ;)

    Salam :)

    ReplyDelete
  10. wah bestnye..manalah nak cari jambu air nie...sedihlah...best jugak kan cicah dgn kicap gula fuhh..terasa kat tekak beb..letak plak sikit cili api..aduh...bawak ler kat sini sekampit hehe...

    ReplyDelete
  11. Eleh...pandai ler ngko p puji2 jiran ko tuh...mmg tak 'eklas' aku tau..hihi..

    princess julietchun - mintak alamat hang n email kat aku ah..whitetulip_maz@yahoo.com. Cepat!Tawaran hanya sah selagi stok masih ada..

    ReplyDelete