Saturday, November 22, 2008

Dia buat hal

Semalam Angah (kakak aku) datang umah sambil jinjit beg plastik. Aku tanya dia ape benda yang dia bawak. Angah ni rajin masak, kalo dia datang umah ade2 je benda yang dia bawak. "Surprise tuk ko ni". Aku rasa hidung dah kembang cam jambu air masak ranum. aku ikut Angah ke dapur dan aku rasa nak meroyan bila Angah bukak bekas tu dan ajak aku buat sate,huhu. "Apsal tak beli je?". "Entahlah,teringin nak makan yang sendiri buat". Angah mengandung, dah masuk 5 bulan, mengidam agaknya dan kami yang jadik mangsa. Mak mesti sokong Angah, ye lah, dia kan suka dapat cucu lagik. Muka aku ngan adik dah cemberut bangat. "Ko taktau orang mengandung ni rasa camner Juliet, mintak tolong skit pun korang dah tarik muka 14", mak dah start bukak citer. Ape2 je lah.

Dengan gigihnya aku dan adik dok cucuk sate dan Angah dengan gigihnya dok tengok tv sambil makan mihun goreng dan milo panas,argggggggghhhhhhhh.




Tangan aku tuh, sapa cakap aku tak letak gamba kat blog? Ade tuh.


Tetibe rasa seronok plak bile dah bakar. Pasni kalo aku kene buang keje bulehla aku bukak restoran jual sate, Julietchun Sate Station, wah!wah! berangannya aku. Satu pesanan untuk kakak aku nih," kalo ko mengidam tolong jangan datang umah, buat kat umah ko sendirik wokeh". Ganaznyer aku.



10 comments:

  1. keh3... kne jadi buruh paksa laa ko yerrr???

    kat mana sate station ko tuh arr?? aku akan pastikan aku takpiiii.. lalalalalala

    ReplyDelete
  2. walaupun ko tunjuk tangan je, tapi aku tau ko cun. muahaha...


    nnt bila ko dah peknant nnt, ko tau la. walaupun aku takkan peknant, tapi yg jadik mangsa adalah aku.

    setakat ngidam sate ni, kira ok lagi la. kena dia ngidam sate selipar hawaii ke sate kijang hutan amazon ke, mana ko nak carik? haha..

    ReplyDelete
  3. melihatkan jari jemari ko tu, aku agak2 umur ko dlm 45 thn... wokehhhhh... betul kan? kan? kan? jgn tak ngaku...

    ReplyDelete
  4. salam juliet

    nanti dah buka juliet sate station tu habaq mai kat chek no...

    ReplyDelete
  5. orang mengandung memang mengidam cam gitu yang... sabo je lah... lagipun pahala kan tolong kakak... hehehehe

    ReplyDelete
  6. hoihh!! tunjuk tangan jer...mana aciiii!!!

    ReplyDelete
  7. nanti kalau ko pregnant ko pi la pulak rumah akak ko

    ReplyDelete
  8. juliet

    lepas nie aku leh ler datang umah ko bawak daging suh ko cucuk sate untuk aku walaupun aku bukan akak ko.. tapi ko kan sahabat baik aku kan kan kan ;)

    ReplyDelete
  9. nape tak beli jek? kompius aku...sbb kalau beli gerenti sedap...heheheh

    ReplyDelete
  10. weiii... sudah2 laa tunjuk tgn ko tuh....

    ReplyDelete