Saturday, October 18, 2008

Satu Demi Satu

Teng!Teng!Teng! lebih kurang begitu bunyinya,berturut-turut sebanyak 3 kali. Aku dah gabra, begitu hebat sekali teknik yang aku gunakan untuk menyapu kat opis sampai 3 keping tiles gugur menyembah bumi. Aku seakan-akan tak percaya, tapi itulah kenyataan yang harus aku hadapi. Aku amik tiles tu, aku tenung, aku belek, camner bleh tercabut ni? Aku menyapu penuh lemah lembut bak kata mak aku kalo orang TV9 nengok aku wat keje umah sah2 dorang mahkotakan aku sebagai Juara Gadis Melayu.

Dan, aku takut untuk teruskan penyapuan aku tuh, takut sumernyer menyembah bumi, nasib baik dalam opis takder cctv, kalo tidak harus sebulan aku kena potong gaji. Kuat benar ke aku hayun penyapu tuh? Aku nak pikir alasan yang logik ni sebelum bos datang. Dan nak pikir pegi open house gak ni.




14 comments:

  1. mesti sebelum ko sapu tuh, ko ada makan spinach kan, tup pasal ko kuat.

    ReplyDelete
  2. kau kena cabut semua tiles yg ada...pastu boss kau mesti tak pasan ada tiles...so, selamat la kan..





    er..buleh pakai tak idea aku?
    .

    ReplyDelete
  3. betul ke ko sapu pakai penyapu neh neh? ntah² ko pakai cangkul kut?

    ReplyDelete
  4. Kuat sungguh - telebih makan vitamin nih! :P

    Kalau belum lekatkan balik dan boss belum tahu, boleh guna gam simen - ada kat kedai hardware.

    Salam :)

    ReplyDelete
  5. hehe... CCTV tak nampak, tapi tuhan nampak.. kebenaran akan terbongkar juga... mana opis ko, aku nak bagiyau bos ko

    ReplyDelete
  6. CK,
    berkat mkn serdak biskut raya,hehe.

    cikguoden,
    bleh ke camtu?

    penyubiru,
    maklumlah sebln sekali pun taknah pegang penyapu,tu yg hayun tak hengat,muahaha.

    mummy,
    Ganaz ke mummy? Br igt nk msk jd Gadis Melayu :D

    bungarampai,
    Tksh la bg idea yg bernas tu.

    IK,
    Akulah bos,hahahaha.

    ReplyDelete
  7. salam juliet

    laa. camne blh tercabut tu
    iskkk.. ganasnya ... takut kite .. atau ( hehehehehehehe)

    yang nyata kite mungkin tak tahu apa terjadi tapi si DIA dia atas sana tahu apa yang terjadi

    kalu bos tanya cakap aje nagn selamber badak.. saya sapue terus t'kuar dah expired nak buat camne ... dah sampai masa die minta ganti

    ReplyDelete
  8. ko mmg ganas.. ko menyapu pakai penyapuker pakai tukul weii??

    ReplyDelete
  9. cesss.. apsal komen aku cam komen penyujer.. ces..cessss...

    ReplyDelete
  10. betol ker ko sapu ngan penuh lemah lembut cam perempuan melayu terakhir tuh....???susssah aku nak caya ko nih..hik!hik!terlalu banyak agenda!

    ReplyDelete
  11. ko ni keturunan PEPAYA ke... org sapu lantai, ko sapu tile... k gak tu... Teruskan usaha!!

    ReplyDelete
  12. kesian tiles tu,kan...err...ada hurt kat mana2 ke...sila ambil plaster cepat2 dan tampal...

    eh bukan tiles tu, tapi...si tukang menyapu tu...moga sihat walafiat...

    ReplyDelete
  13. theconfused,
    ade chemistry la ko ngan penyubiru nih.

    kitepunye,
    dah xpired la tuh

    whitetulip,
    nnti aku anta video clip & ko tgklah sendirik.

    cikguzue,
    hik,hik,cikgu nih,ade2 aje.

    ReplyDelete