Tuesday, October 28, 2008

Bila dia sudah tiada

Aku tengok dia sedang sibuk berkemas. Masuk baju dan segala aksesori dalam beg besar. Tengok gaya macam dia akan pergi 3-4ari. Aku diam je, malas nak tanya lagi sebab aku tengok dia kalut semacam, keluar masuk bilik.

Bila dia dah nampak kool aku pun tanya untuk dapatkan jawapan. Kali ni dia akan pegi jauh skit, taklah jauh mana, tapi jauh gak lah. Dia akan mengikuti rombongan syarikatnya ke Jakarta selama 4ari 3malam. Ini bermakna aku akan di tinggalkan keseorangan, ahh, sunyilah hidupku, tiada orang untuk bergaduh lagi. Tapi aku akan rasa selesa tido sensorang di musim panas ni, kalo dia ade sempit sikitlah katil tu.

Aku tak kisah walau ke mana jua dan berapa hari dia nak pegi, yang penting bila balik tu jangan lupa bawak buah tangan untuk aku, tak kisah ape pun janji ada.



Beg dia, ada lagi barang tak masuk ni.


Passport dia bukan passport aku.


Duit dia bukan duit aku

Aku doakan agar adik aku nan seorang ni selamat pegi dan selamat kembali. Baik-baik ko kat sana tu dik, jangan bawak balik cowok dari seberang udah.





6 comments:

  1. ko main order buah tangan jer ye.....

    ReplyDelete
  2. adik ko jadik bibik kat sana ke? huhu...

    ReplyDelete
  3. Banyak duit tu....berjuta2. hehehe....

    ReplyDelete
  4. huih.. aku nak order ole2 jugak satu... bulehker?

    ReplyDelete
  5. klu aku jd adik ko, aku wat balik 1 cowok indon... tp buka utk aku... utk KO... hehehehehehe

    ReplyDelete
  6. CK,
    takkan nak oder buah kaki kot,hehe

    penyu,
    aku rasa la.

    cikguzue,
    bkn sng nak pegang duit camtu kan.

    TC,
    buleh. buleh blah,hehe.

    KTS,
    ape slhnye kalo ensem cam rangga tuh.

    ReplyDelete