Thursday, October 16, 2008

Kerna Kebaya



Aku tengok member sebelah aku ari ni tak senang duduk atas kerusi. Kejap ke kanan, kejap ke kiri, kejap bangun, kejap duduk, kejap pusing2 pen, kejap gigit pen, kejap merenung keluar tingkap, kejap pegi baca blog, kejap pegang-pegang baju. Sakit sungguh mata aku ni tengok dia. Tiba-tiba rasa nak tanya, mana tau kot dia ada masalah, sebab orang yang sanggup melakukan adegan-adegan camtu selalunya sebab fikiran dorang tak tenteram.

Dia bangun lagi sambil membetulkan kainnya. Aku dah tak tahan, mulut aku dah gatal nak menanya nih. "Ko ni naper, aku tengok dah macam kucing nak beranak, ke hulu ke hilir, tak senang duduk je, ko ada masalah ke? Dia pandang aku dengan muka yang berkerut. "Sebenarnya aku nak berak, tapi sebab ari ni aku pakai kebaya terpaksalah tahan". "HaH!", aku terkejut beruk. "Pakai kebaya tak bleh berak ke?". "Bukan tak bleh, tapi kurang sesuai la nak masuk toilet ngan kebaya ketat, hilang seri, jadi aku kena tahan la sampai balik karang".

Aku geleng kepala, nak gelak pun ada. Macam-macam perangai manusia ni yer. Sanggup dia tahan nak buang air sebab dia berkebaya ari ni. Aku ingat sok ari Jumaat nak pakai kebaya, tapi tak jadi lah, takut kena tahan berak gak,takut ilang seri,hik,hik.

15 comments:

  1. wah! petua baru nih...kalau aku yang kaki pegi toilet nih ...hazablah menahan berak!!

    ReplyDelete
  2. aku speku dia pakai girdle nih. sbb payah nak tanggal tu yg sanggup tahan tu...

    ReplyDelete
  3. aku rasa alasan hilang seri tu ayat kaber line tu. aku rasa dia pakai korset tu.sepatutnye lepas kuar toilet la, kita lebih berseri².haha.

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Hehe setuju ngan k.jah & penyubiru, sure dia pakai korset tu yg susah nak pi berak tu, siam minah tu yerr..

    ReplyDelete
  5. hihihihihi... naper ramai yg teka kwn ko tu pki korset/girdle...
    ko rasa mmg dia pki menda alah tu ke???

    ReplyDelete
  6. tak pernah dengar plk kalu pakai kebaya ketat x bley buang air bsr.. petua baru nik...hihihi

    ReplyDelete
  7. wah gigih kawan ko tu.. nasib dia tak terkentut kalu tak esok ko ble MC hehe.. kalu aku biar hilANg seri asal berak

    ReplyDelete
  8. baik ko pesan kat kwn ko.. tahan2 nie krg kena sembelit.. tak elok utk sistem perut.. takpe ko kan juruherba yang baik punya.. sure ko leh rekomen bunga yang baik punya tu ;)

    kot ye pun nak tahan seri.. janganler seksa diri.. tak faham aku ler

    ReplyDelete
  9. salam pagi jumaat akak julie itteww..

    ReplyDelete
  10. hehehe memang sah budak tu pakai girdle.. lain kali cakap kat dia beli girdle yang ada butang kat celah kangkang.. senang nak bukak masa nak membuang.. adoii laaaa.... hehehe

    ReplyDelete
  11. ekek..yeke pakai kebaya kena menahan lak? kesian ye...menderita gak tu

    ReplyDelete
  12. hehhe hehhe hehhe...

    pompuan pompuan...hahha hahha hahha

    ReplyDelete
  13. huihhh.. fatwa negara mana nih???? tetiba hari nih aku cam setuju dgn incikpenyu.. masa baca tadik aku teropikir musti dia pakai korset.. susah nak bukak so dia malas nak masuk toilet... hahahah.. gila tak bernapas tahan berak.. huhuhuh

    ReplyDelete
  14. owhhhh....mesti dia pakai bengkung nak bagi ramping le tu..

    ReplyDelete
  15. ya rabbi..cam tuh sekali ek. Dasat tul kawan ko tuh. Setakat nih, lum ada dlm sejarah aku lagi yang terberak lam seluar gara2 pakai baju kebaya. dasat..dasat..ngeh3!!

    ReplyDelete