Monday, October 13, 2008

Penatnya.

Sabtu petang hujan lebat mencurah-curah. Dalam hati aku dok serba salah, pegi ke tak, pegi ke tak. Akhirnya aku ambik keputusan untuk pegi, nak jaga hati orang terpaksalah berkorban sikit. Nasib baik ada member yang rajin nak meneman aku, kalo sensorang harus aku kensel dah.

Jalan sesak, aku dah gabra, kang sampai-sampai je tuan umah dah tutup pintu. Sebenarnya aku dapat jemputan open house. Ikut perancangan nak konvoi 2-3 biji keta, tapi last minute aku je yang pegi, yang lain ada hal pulak. Aku ni dah la tak pass ngan jalan kat KL ni, nama je dok KL berpuluh tahun.

Pusing punya pusing dekat 2 jam cari umah, member yang menjemput ni plak bagi info salah, aku cakap cukup pusing 7 kali kirenya macam buat tawaf, pasni aku bleh pegi melontarlah. Berpeluh cari umah, nasib baik member yang sorang ni pandai gak cari jalan, kalo tidak harus aku mengopen house kan diri aku kat McD atau pun KFC. Lapar beb hujan-hujan ni.

Hensem boy selaku tuan umah yang jemput aku. Mulanya nak marah gak sebab dia bagi alamat salah tapi bila dia senyum cair la aku,hik,hik. Tak baik gaduh di bulan yang muliakan.




Pelbagai jenis kek lapis Sarawak sebab tuan umah orang Sarawak.

Aku tunggu masa je nak serbu kuih raya, kat umah aku balang kuih suma dah masuk almari, tinggal serdak sebab aku beli sikit je kuih raya hari tu.

Kat atas meja ni macam-macam ada, laksa Sarawak, nasi Carrot, daging masak hitam ala Sarawak, kari kambing, satay, salad pun ada. Macam-macam lagilah. Aku nak soru dulu yer,tuan umah ni tokey katering, masakan dia memang best.

Aku dah kenyang. Aku terpaksa lupakan diet aku untuk sebulan ni, mana tahan tengok makanan depan mata semuanya sedap-sedap. Ada yang nak buat open house jangan lupa jemput aku ya.





7 comments:

  1. kalau org serawak ajak open house, tak kira la susah camne, aku memang terjah... Demi kerana kek lapis serawak!

    ReplyDelete
  2. cantik hiasan tuan rumah tu kan... tu yg boleh tambah selera lagi tu....

    ReplyDelete
  3. aku pun baru dapat kek lapis s'wak aku. sodap gilo...asam keping dier tu berlapis2 wa cakap lu!!

    ReplyDelete
  4. ko bila nak buat open house jangan lupa ajak aku ngan ik

    ReplyDelete
  5. Salkam Julietchun...

    Hurmm kek lapis serawak mmg menggoda seleraku, bila Juliet nak buat open house?, jemput akak tau..

    ReplyDelete
  6. IK,
    aku terjah yg berat2 jek.

    mummy,
    tokey katering katakan.

    KJ,
    asam keping yg org bubuh dlm masakan ko?

    CK,
    duit dah abih masa raya arituh.

    akak,
    Ctk2 kek lapis dorang kan.

    ReplyDelete
  7. Adusss...sodapnyer..lapo den. Ko nak diet, apa kes..

    isk, isk. pinggan mangkuk tuh..cam aku kenal..jer. Dorang pinjam dari adik ko kerrr??muahaahaa!!

    ReplyDelete