Thursday, April 30, 2009

Lidah berbelit.

"Tadi kawan adik nampak hewan BEJALAK dalam longkang".

"BEJALAK? Menatang apa tuh?

"Acik ni dah besar pun taktau".

" Zaman acik dulu takde BEJALAK. Tu binatang baru agaknya".

"Ye ke? Ooo,patutlah acik taktau".

"Camner rupa dia?".

"Acik amik buku adik,dalam tu ada gambar BEJALAK".

Aku selak2 buku dia. "Stop!stop! tu lah BEJALAK".

Adeh! Biawak rupanya.

17 comments:

  1. Biawak mati ke,...biawak idup??

    Kalo biawak idup, tak guna hang simpan2..

    ReplyDelete
  2. hahaha.....ni vocab padu skit la kunun2 ye

    ReplyDelete
  3. tangkap...jual kat pasar cina.duit tu!!!!!!
    berani ke ko nak tangkap????????

    ReplyDelete
  4. aku ingat si Jalak, ayam laga aku yang terlepas tu..

    hikkssss...

    ReplyDelete
  5. apakes suma anak buah ko pelat bkn main ni?

    ReplyDelete
  6. kahkih koh..
    arini baru akak tau nama lain bagi biawak ialah bejalak..

    ReplyDelete
  7. ..bejalak ? uish..ini mungkin bahasa rakyat..

    ReplyDelete
  8. Nuha pun sebut BENJAWAK dulu....he..he...


    ckLah sebut MENCAWAK...dalam bahasa JAWA memang gitu....ataupun Nyawak....



    Asalkan bukan AWAK...haru...

    ReplyDelete
  9. Kawan ckLah kata, elok makan menatang tu...untuk cantikkan kulit, buat sup. Memang cntik kulit dia.


    Tapi, jangan pulak kau mencoba hidangan itu ...

    nama kawan ckLah ni Samritt Pachai...Cina Siam yang belasah apa saja menatang!! Termasuk cengkerik , kura-kura dan katak hijau...ala-ala buruk lantak, gitu!!

    ReplyDelete
  10. ingt belacak ke apa?

    hahaha~

    [ketawa guling guling]

    ReplyDelete
  11. aku pun ingat ikan belacak.

    psst - ada satu pantun tentang ikan belacak khas utk pengantin baru. Aku tak boleh jual kat sini sbb ko belum nak kawen hehehe

    ReplyDelete
  12. penah sekali, anak biawak baru kena langgar..
    sekali 'kelly ng' yg bawak lori bleh berenti tepi jalan, amek.

    nak buat kari la tuh...

    ReplyDelete
  13. aku syak dia konpius belacak ngan biawak la... rupa dh dekat2 nk sama. ha ha.



    .

    ReplyDelete
  14. ini ajaran sesat mana nie?? wakakakah.. asalkan ada bunyi yang sama.. belasah jelah

    ReplyDelete
  15. julietchun,

    huhuhu...:( jauh na adik menyebutnya...

    ReplyDelete