Monday, April 27, 2009

Lagi lagi aku jatuh cinta

"Juliet, malam ni, pukul 8, pakaian formal tau".
"Malam2 nak pakai formal yg aku malas ni. Pakai jeans ngan tshirt tak bleh ke?".
"Ko nak kena halau?".
"Oklah, oklah".





Aku dijemput oleh seorang kawan untuk menghadiri majlis pratonton teater Mahsuri. Pengarahnya Fauziah Nawi dan pelakon utamanya Vanida Imran. Ada Azizah Mahzan, Cico, ramai lagi ler sampai aku lupa nama dorang plak.



Inilah barisan pelakon dan tenaga kerja teater Mahsuri. Bagi aku ceritanya biasa saja, tapi lagu2 dalam teater ni betul2 buat aku jatuh cinta pada teater ni. Aku bagi 10bintang untuk komposer dan penulis lirik yg berjaya membuatkan aku rasa macam aku sedang berada di pulau Langkawi zaman Mahsuri. Pergilah tengok, tak rugi, berbaloi dengan harga tiketnya.


Budak baju hitam tu namanya kutaksempurna, dialah yg pelawa aku pegi. Kalo tidak aku pun taktau ada teater Mahsuri. Maklumlah aku ni bukannya orang seni macam KTS. Korang tak perlu nak berpakaian formal ok, pakai sajelah apa yg selesa. KTS, aku rasa nak sekeh ko malam tu, punyalah kita ni formal, orang lain pakai jeans ngan tshirt je.

Tapi disebabkan pakaian kami yg formal inilah maka kami telah ditempatkan di tempat duduk khas, sebaris dengan VIP sehinggakan ada suara-suara sumbang mengumpat kami. Nak buat macam mana, dah rezeki :D

"Sebak dadaku sesak"
"Menunggu kanda ke mari".





30 comments:

  1. elehh.. pakai baju mucuk dr opis tanak ngakuuuuuu....

    muahahhaha...

    larikkk!!

    ReplyDelete
  2. okehh.. skang aku nak pi jenjalan....

    ReplyDelete
  3. baik pulak ko kan ngikut je pakai formal...hehehe

    ReplyDelete
  4. betul kata cik konfius. Ko org tak sempat balik rumah salin baju kata pakai formal. piraaaaaaaaaah

    ko tak nak tayangkan muka ko ke mcm kts tu?

    psst - ko dah jatuh cinta dgn SIAPA ni juliet? kts jumpa cik abang dia malam tu.

    ReplyDelete
  5. apasal korang tak ajak aku sekali (walaupun sekali). aku bukan nak tonton teater sgt. aku nak tengok korang berteater je.

    ReplyDelete
  6. hahahahhahaaaaa....
    pakai baju dr opis

    jgn risau.. aku pun slalu buat!

    ReplyDelete
  7. pssssssstttttttt!
    cikkompius pun penah buat camtu.. jgn heran kalau dia kutuk ko n kts

    ReplyDelete
  8. seronok keh tengok teater...
    ermm...kalau ada peluang. orang bawak. teringin juga nak pergi...

    ReplyDelete
  9. ko yang pakai baju oren tu ker?

    ReplyDelete
  10. ...best tak teater tu?
    ...ada sain otograf Fauziah Nawi dak?
    ...kalaulah ckLah duduk dekat2 istana budaya tu.....isk...isk....
    ...masa belajar dulu selalu tgk teater di Panggung Eksperimen DBP...dengan x pakwe...hwuaaaaaa....

    ReplyDelete
  11. bestnyer masok teater..

    mahsuri plak tuh.. berangan2 vee laa pasnih.. ko kan pompuan melayu ketiga terakhir..




    pasal yg 1st vanidah,
    yg ke-2, aku..
    lalala~

    ReplyDelete
  12. Ingat gambo yg mula2 tu gambo ko...pergh!!! Tp bila skrol ade lak aweks posing ala2 Vee...kira orait gak tu!

    ReplyDelete
  13. mujur ko tak pakai kebaya mcm vanida Imran he he he

    ReplyDelete
  14. Aku minat giler ngan Vanida ni. Time dia pakai kebaya.....fuh, mmg klas.

    Tapi, aku tau, kalo ko yg pakai kebaya, laaaaaaaaagi klass gitu....kiah...kiah...kiah...

    ReplyDelete
  15. cehhhh!!!

    ko nak sekeh aku..
    aku pun rasa nak sekeh diri sendiri..


    huhuhuhuhu... very de formal gitu..

    wakakakaka... kaber line...

    apa2 hal pun, kita dpt jd VIP... kelassss gitu..




    psssstttt.... takyah la bodek aku lelebih.. aku ttp akan blanja ko donut.. muehehehe

    ReplyDelete
  16. konpius,
    zonaku ckp ko selalu buat camni, pakai baju mucuk terus gi function/kelas,kekekeke.

    lilies,
    takut gak kena halau,kakaka.

    YB,
    sebenarnya Yb dah ari2 tgk muka saya, cuma tak perasan jek.

    OneZ,
    takde no tipon camner nak kolling,kekeke

    zonaku,
    ko lah penyelamat kami,kakakaa

    mugi,
    seronok tapi rega tiketnya mahal skit ler.

    Ck,
    ye.

    ckLah,
    ajaklah abg zahan dtg ujung minggu.

    alis,
    cubit peha kiri peha kana tersa,sekian. Bleh ke nih?

    erinz,
    kalo ikut aku kena pakai formal, sanggup? kakaka

    DUN,
    orait ke? senyum simpul dah ni.

    ita,
    kalo tidak harus org tetukar yer,kekeke

    yan,
    len mcm gelak kiah ko tuh.

    kts,
    donut pasar mlm? :C

    ReplyDelete
  17. cettt.. da org tulung kaber nih aku mls nihhhhhhh....

    weii.. aku pi kelas pki baju len okeh, blk mandi dlu.. pastuh sarung tracksuit.. muahahahha

    errr... tp kalo pi wayang pki baju kejer slalu arrr.. muahahahahha

    ReplyDelete
  18. wow! cayalah.... dapat dok kat tempat VIP :)

    clear view

    ReplyDelete
  19. Nice photographs. You look really glamourous.
    Bet it was a fantastic show.
    Best regards, Lee.

    ReplyDelete
  20. ko ke yg parking depan rumah aku tiap2 hari? oklah petang ni aku tunggu ko balik kerja sbb nak tengok ko secara live. Kalau ko tak segan, singgahlah. Aku probably kat rumah nak rehat sbb dah berapa malam tak cukup tido buat proposal.

    ReplyDelete
  21. jaja,
    itu aku,kekeke.

    konpius,
    errr ko pakai tracksuit gi kelas? kelas erobik ke?kakakaka.

    maksu,
    sebaris ngan pengarah & pelakon,kembang jap,kakaka.

    Uncle Lee,
    yezz, fantastic.

    Yb,
    kalo lalu dpn umah YB saya paking dlm terus,kekekeke. Jumpa Kak lina,ahaksss.

    ReplyDelete
  22. tengok.. kan aku dah kata..
    cikKompius pun ngaku ngan ikhlasnya..
    konon!

    er.. aku kaber line ni.. donut aku ada syer x?

    ReplyDelete
  23. kalau dekat, nak juga aku pergi.

    ReplyDelete
  24. Wah best!!!
    sakura suka dengan wanida
    filem kebaya merah tu...

    ReplyDelete
  25. zonaku,
    ko pun makan donut gak ke?kekeke

    izman,
    klang ngan kl tak sampai 1 jam ler kalo ko drift

    sakurasa,
    kalo ske gi ler tgk.

    ReplyDelete
  26. sedap sedap jugak layan teater ni..





    mahsuri vs puteri gunung ledang. mana Best?..

    ReplyDelete
  27. cikguoden,
    aku rasa PGL lagi best.

    ReplyDelete