Wednesday, April 29, 2009

ku pujuk2 aku yg lari



Dia berada dibawah kereta. Aku takut kalau sesapa yg tak perasan masa nak keluarkan kereta pasti dia akan hilang nyawa. Aku terhendap2 bawah kereta, tak nampak sangat wajah dia, yg nampak hanya sedikit badannya yg berbulu oren.

"Ala comey,comey, meh keluar, kang pendek nyawa plak". Dia masih berdiam. Mata aku melilau cari sesuatu untuk jolok dia. Nampak ranting mangga, aku ambik dan mulakan operasi memujuk sambil mencucuk manja pinggangnya. Dan mungkin kerana kegelian dia pun keluar. Tapi......

"Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk", lintang pukang aku lari. Kerana dia adalah seekor anak anjing.

24 comments:

  1. weyyyhhhhh...

    anjing ke musang ke serigala??

    takkan kucing aku yg ilang 15.3 tahun dulu tu??



    hissshhhh...
    klu anjing, HARAM...
    yg ko pi cucuk2 pinggang dia tu watpe..


    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. hahhahahhahaha...tau takut. ko rabun apa smpai x leh cam tu anjing ke apa

    ReplyDelete
  3. hahaha....sib baik anjing...kot serigala jadian...dah ko pun jadi juliet jadian huhuhu....sib baik dia x gigit ko

    ReplyDelete
  4. laaa...
    anak anjing ke?

    sib baik dia tk ngap ko.
    klau tk, nk ngap blik cmne.

    haram woo!

    ReplyDelete
  5. wakakaka

    kalo yek pun ko nak berbakti pada hewan, biarlah blajar skill dulu..huhu


    Tapi, walaupun dia anjing, sekalung tahniah aku ucapkan kerana kau ada hati nak tolong dia..

    Anjing pun makhluk tuhan gak apa...lagila kalo mak anjing ni tau yg ko dah tolong anak dia, mesti dia carik ko untuk membalas budi ko tu...

    ReplyDelete
  6. SEMPAT JEK KO SNAP MUKE NATANG TU EK.. ITU.. POSING SBLM ATAU SLPS KENE COCOK???

    ReplyDelete
  7. tak kira la menatang apa pun...kira ko dah berniat nak buat baik tu.
    tahniah la.

    tak boleh aku bayangkan mak anjing tu dtg nak ucap tima kasih kat ko.

    ReplyDelete
  8. nasib baik skrg ni bukan kes selesema anjing

    ReplyDelete
  9. kawasan rumah ko tu banyak anjing liar ke? Itu yg aku rasa kadang2 sampai kat rumah aku. Mesti mereka tumpang kereta ko. hehehe

    ReplyDelete
  10. akak ingatkan anak hantu tadi..
    takut bebenor

    ReplyDelete
  11. wat saspen je~


    hanjeng tu terkam kang~

    ReplyDelete
  12. anjing???

    dah samak lum????

    kalau aku la.... x cukup tanah nak lari.. akan ku lari atas angin

    ReplyDelete
  13. anjing tu kacuk ngan musang ker? Err..sopan ke soalan aku nih?

    ReplyDelete
  14. tu gambor hanjing ke skunk tu weh....?



    .

    ReplyDelete
  15. ckLah pernah alami anak anjing masuk dlm enjin kereta masa guna Wira dulu.....satu pekan gaklah kecoh...

    ReplyDelete
  16. ye ke anak anjing
    atau ko yang tak lulus subjek geografi sampai tak kenal menatang apa

    ehh1 ada kena mengena ke geografi beb
    belasah je lah

    ReplyDelete
  17. apasal anjing tu rupa macam musang.

    ReplyDelete
  18. Mujur bukan musang berjanggut! :D

    Salam Juliet :)

    ReplyDelete
  19. Julietchun
    jemput ke blog sakura
    ada tag untuk julietchun tq

    ReplyDelete
  20. kts,
    abih nak cucuk mana?

    jaja,
    tak nampak muka weh

    lilies,
    aku gigit dia balik,kekekee

    prettyrain,
    pyh plak nak kena samak ek.

    yan,
    kalo mak dia dtg mau aku lari sampai London,buleh,kekeke.

    Kakngah,
    tak pasti plak.

    OneZ,
    baru ko tau aku ni baik,kakakkaa.

    kujie,
    betul gak tuh

    YB,
    bkn anjing liar, anjing sesat,kekeke.

    ita,
    mulut jgn cabul wehh :D

    mugi,
    aku terkam balik,kekekee

    zonaku,
    apa ilmu ko pakai bleh lari atas angin?

    DUN,
    sopan,sopan,kekeke.

    tasik,
    errr,entahlah.

    ckLah,
    camner sebesar anak anjing tu bleh masuk dlm enjin? Ada org sumbat ke?

    shimi,
    nasib baik ko tak ckp matematik ada kaitan ngan binatang,kekeke.

    kakpah,
    nanti saya tanya dia.

    BR,
    kalo musang berjanggut saya tak lari kot,kekekeke.

    joe,
    memukau u,kekekee.

    ReplyDelete
  21. sakurasa,
    coming2.

    cikguoden,
    kalo aku tau anjing takkan aku berani,kekekekke.

    ReplyDelete
  22. wahai kakjuliet; walau lambat ku nak komen gak :)

    itu BAPAK/ MAK MUSANG.

    aku kenal bangat natang nih pasal atas bumbung rumah aku nih dah berapa keturunan mereka bergenerasi anak beranak... :)

    ReplyDelete