Monday, April 6, 2009

Deria bauku diuji

Semalam merayau-rayau ke satu tempat. Tengok jam dah pukul 2 lebih, patut pun perut dah bagi warning banyak kali. Aku ajak kawan cari kedai makan. Berpusing2 dalam bangunan tu agak lama sebab kami dah lama tak datang sini. Puas bertanya kat pak2 guard tu akhirnya kami jumpa foodcourt dalam bangunan tu juga.

Melangkah je masuk dalam foodcourt tu hidung aku mencium pelbagai bau yg betul2 meloyakan datang dari beberapa kedai masakan cina. "Bluekkkk", muka kawan dah bertukar kaler biru. Cepat2 aku tarik dia keluar.

Pengudaraan yg kurang baik membuatkan aku dan beberapa orang Melayu lain tak jadi masuk ke situ. Aku heran tengok macam mana orang lain boleh makan sambil gelak2 hepi sedangkan aku lalu tepi je dah rasa tak tahan.

25 comments:

  1. sebab pengudaraan hidung ko sgt bgs...hehe

    ReplyDelete
  2. sebab depa suma lapaq gila tahap dewa sampai lantak p la nak bau apa skali pun...janji makan

    ReplyDelete
  3. sistem sense ko lebih peka dari diorg tu.

    idung apela agknya diorg tuh.

    ;)

    ReplyDelete
  4. lilies,
    kekeke, 10 markah utk ko.

    jaja,
    aku rasa camtu gak

    meza,
    hidung takde lobang kot,kakaka

    ReplyDelete
  5. aku syak ko dilahirkan dengan bionic sense.

    agak2 diaorang masak apa ye sampai gitu aroma..?

    ReplyDelete
  6. hehehe.. aku penah pergi foodcourt gini dulu.. kat tingkat atas sekali.. udah ler samar2 jek lampu.. gerai cina n malay sebelah2 jek.. terus kensel nk makan.. baik makan kat gerai tepi jln jek

    aku rasa diorg tuh hidung tersumbat kot.. sebab uh tak bau pe2 ;)

    ReplyDelete
  7. pergh....naseb baik nyonya belakang rumah aku dah pindah...kalau tidak...hai hari cium bau 'puaka'....



    Masa aku mengandung dulu..hari-hari aku lari ke rumah mertua aku time nyonya tu masak....tersiksa batin aku...

    ReplyDelete
  8. ni mcm cerita p ramlee kot...main sedut2 bau je...

    tapi mmg tak tahan pun bau dia org

    ReplyDelete
  9. salam...
    akak mmg cerewet nak cari kedai makan... sampai suami akak tanya dulu ok ke tak tempat tu... bukan kebersihan yang perlu dititik beratkan tapi keselamat dan keselesaan perlu diambil kira baru boleh kusyuk nak melantak... hihihi

    ReplyDelete
  10. shimi,
    aku rasa dorang masak BABY.

    iina,
    dasatkan tmpt camtu,eiiii.Na, ko tak hapdet ke?

    ckLah,
    bau puaka itu sgt menusuk okeh

    ReplyDelete
  11. Kakjie,
    patut gerai dorang kena ltk jauh2 sikit ye

    lyn,
    nak mkn mesti kena suasana ceria gak

    ReplyDelete
  12. nyonyaaaaa!! kasi mee goreng 2. tak mau taruh daging b*** haa! ada jugak org camtu tau.

    ReplyDelete
  13. whooaaa!! geli kann?? aku kalu lalu kedai mkn cina misti tahan napas punya...

    ReplyDelete
  14. hehe.. baca tajuk ingatkan bau ketiak.. he..he..

    ReplyDelete
  15. abis tu, tak kan ko nak bau yg wangi jer....sesekali bagilah bau busuk sket!

    ReplyDelete
  16. sama la ngan aku, walaupon bertahun bergaul ngan cina, tapi tang lalu depan restoran.. aiyoooo... gua mmg talak buleh tahan oooo!!!!

    tapi masa aku belog-hoping kak, ada melayu kita (wanita, berbadan dua lagi), melepak dan makan nasi goreng @restoran cina lagi bersama suami dan teman2, yg sah2 ada tanda pak belang tuh.. pastu ckp nasi goreng tuh sedapppp... uwekkk!!

    ReplyDelete
  17. apasal ko tak roger aku semalam? Boleh aku belanja ko makan kat pasar keramat. InsyaAllah halal walaupun ada peniaga yg menjual nasi dan lauk di tengahari pd bulan puasa hehehe

    Tumpang lalu:
    ckLah malas masak masa mengandung pegi rumah mertua. Nasib menantu kesayangan kalau tak beli nasi bungkuslah kat gerai Jln Speedy tu keh keh keh

    ReplyDelete
  18. klu aku rileks je...
    siap tarik napas lagi..


    muehehehehehehe...
    setap wooooo

    ReplyDelete
  19. coming soon.. ko rindu aku ke heheheh.. ohh bahgia sungguh aku ;)

    ReplyDelete
  20. Cis...sungguh kurang sopan idung org2 yg dok makan sambil gelak2 itew!

    ReplyDelete
  21. Julietchun
    Pengudaraan yang kurang baik ditempat makan pasti tidak menyelerakan....

    ReplyDelete
  22. OneZ,
    saya pun ada knl ramai org cenggitu

    Jah,
    kalo bleh nak mengelak lalu dpn kedai drg.

    kakpah,
    kakakaka,ampeh.

    CK,
    bau busuk itu sungguh puaka ok.

    alis,
    hati gelap dah tuh.

    kakngah,
    resdung kronik tu,kakakka

    YB,
    hari ahad masa utk famili ler,kekeke

    KTS,
    manyak setap hingga menjilat bibir

    iina,
    aku nak tgk gambar ctk yg ko amik jer

    DUN,
    Ya, CIS sungguh.

    Sakurasa,
    betul, bkn makanan je yg perlu sedap,tempat mesti bersih dan tiada bau-bauan yg mencengkam.

    ReplyDelete
  23. dah lain kali jgn pegi situ lagi ye..
    TM..bau bab! itu mmg busyuk

    ReplyDelete