Saturday, August 23, 2008

Malang lagi

Aku tak tau kenapa staf sorang ni selalu bernasib malang,agaknya sebab tak mandi pagi kot,hehe.Dia datang dengan angkuhnya kat aku sambil tunjukkan katalog kat tangan dia.Tak lama lagi dia akan pakai jam baru,jenama Casio.Aku pun saja nak ambik hati jelinglah sekejap apa yang dia tunjuk tuh.Sebenarnya jeles pun ada sebab dia ni rajin benar kumpul points kad kredit & kad minyak.


Enrty ari tu aku cerita dia salah target,ni orang yang sama lah.Tapi ari tu dia tukar points kad minyak,kali ni dia nak tukar points kad kredit pulak.Dengan bangganya dia suruh aku tengok gambar jam tu dan dia suruh aku tolong fotokopi borang yang dia isi,senang nak buat rujukan kalau timbul masalah bila-bila nanti.Cantik jam yang dia nak tukar,dan aku dengan perasaan jeles & dengki sesikit, pegilah fotokopi borang dia.Aku tak tengok langsung apa-apa kat borang tuh,hati tengah panas beb.


Dan semalam,sampailah satu surat dari syarikad kad kredit untuk dia nih.Senyum sampai ke telinga bila dia nampak logo syarikat kad kredit tu kat luar sampul surat.Aku pun agak ni mesti barang dia dah dapat nih,jenguk-jenguk dari jauh je lah.Dia dengan bangganya bukak sampul surat tu,dan tidak lama kemudian aku tengok muka dia berubah,kuning,hijau,merah,hitam dan kembali ke warna asal,kuning.Dan dia lambai aku,aduiii,malas betul nak layan,kenapa pulak dah ni,salah target lagi ke apa? Aku pun bacalah surat tu,dan tetiba aku nak ketawa tapi tahan dulu,wakaka,kali nih dia bukan salah target,tapi dia salah tengok point pulak dah.Point yang dia ada baru 12ribu+++++,untuk tukar jam tu dia kena ada points 123ribu+++++.


Mintak ampun mintak maap,aku tak tahan nak gelak tambah bila member sebelah dok senyum-senyum kambing.Aku pun tak paham dengan dia ni,kenapa tak tengok betul-betul dulu sebelum isi borang tuh,kang dah tensen bila barang tak dapat tapi malu yang dapat.Aku nak gelak,aku nak gelak.Mandi bunga la woooi :D

8 comments:

  1. wakakkakakakakaka...
    pasni mesti dia tak mtk tolong ko lg klu nak tukar point ngan brg... aku rs korang be2 yg kena mandi bunga... wakakakakakakakakakakakakakakakakakkkkkkkkakakaakakakakakakakka

    ... inilah gelak yg ku tahan selama ini. :P

    ReplyDelete
  2. kesiannya....sesekali best kan gelakkan org..dan lagi best kalau org gelakkan kita pulak!

    ReplyDelete
  3. salam singgah! saya mau link ya. tq
    :)

    ReplyDelete
  4. amboi222 gelakkan org ye.. cian dia hehehe.. agaknya dia memang jenis tak teliti kot..sebab tu jadi camtu..

    ReplyDelete
  5. hahahahahahaha...tu dia.....
    mmg patut digelakan kan pun

    ReplyDelete
  6. Kutaksempurna,
    Bunga apa yg paling mujarab utk buat mandi? :D

    Cikguoden
    Tak baik gelakkan org ye,tp nak gelak gak,kakaka.

    k.jah,
    Mekaseh sudi singgah.

    iina,
    Org sombong sll rugi kan.

    ibukumbang & Jie
    Bkn sj nak gelakkan tapi dia ni mmg ptt di gelakkan :D

    ReplyDelete