Friday, July 11, 2008

Melencong ke Kompleks Kraf & Pavilion



Ikut kawan - kawan ke Kompleks Kraf.Ada promosi kerja kahwin,aku tau dorang ni nak tengok kraftangan,tgk design baju,tgk manik.Aku ni kerastangan tapi kena la bagi sokongan ya.






Pelamin yang paling cantik bagi aku pada hari tu.Ringkas tapi menawan.Kosnya aku tak sampai hati nak tanya,takuuuut.






Ni pelamin rekaan Pak Abu,wedding planner yg top kat M'sia sekarang ni.Pak Abu selalu jadi wedding planner untuk selebriti & org kenamaan,harganya sendiri mau ingat la ya.






Masing2 tunjuk skil tersendiri mewarna batik.Setahun sehelai batik :D







Bawang besar tengah berbuai sambil menyanyikan lagu "buailah,buailah,aku nak kawin dengan anak raja.........".






Menenun songket.Mahal harga songket ni sebab ditenun secara manual,cara tradisional.




Burung merbuk membuat sarang
Anak enggang meniti di paya
TEMBAGA BURUK di mata orang
Intan berkarang di hati saya.......Julietchun.




Menjahit manik di atas kasut.Rumitnya aku tengok tapi sekejap je dorang jahit dah siap,mmg aku kerastangan.






Telur pindang pun ada,harganya sebiji RM1.20.Masa kecik dulu aku heran macammana telur leh jadi colourful lepas di rebus kat kenduri kahwin sebab kalau mak rebus kat rumah tak pulak jadi camtu.





Isi borang kursus kahwin ke :D Jgn lupa jemput. Sedang asyik menjawab soalan yang di berikan oleh staf KEKKWA (Kementerian Kerja Seni & Warisan)




Lepas isi borang dapat bunga telur sebagai cenderahati.Ok gak ya,penat jln boleh makan telur.





Entah macam mana boleh sesat sampai ke Pavillion.Shopping time.Belum gaji,saja cuci mata.





Ada pulak yang ajak tengok movie.Kebetulan filem "SEPI" ada,apalagi jom beratur.




Filem SEPI,arahan Kabir Bhatia,pengarah muda yg berpotensi.Kalau nak tgk filem melayu aku mesti nak tau sapa pengarahnya sebab cerita melayu sekarang ni tak boleh di terima akal,hampeh.



Solat tak di tinggalkan.Tapi kat Pavillion ni takde langsung signboard surau,menggagau mencarinya,sempatlah bertanya ngan 3-4 orang security sebelum jumpa.Terletak di satu sudut kat parking kereta,zalim betul.




Makannnn time.Penat tgk movie & jln2,kena isi minyak pulak sebelum balik.Pada sesapa yang tak pernah pergi Kompleks Kraf,aku cadangkan bawaklah keluarga ke sana,pelbagai kraftangan ada di jual dgn harga yg berpatutan.Dan kalau nak ke Pavilion tu credit card tinggal kat rumah,takut terlebih bajet,naya.













2 comments:

  1. siapakah pompuan yang bertudung kelabu itu... comei dan bersopan santun nampaknya... patut masuk pencarian Gadis Melayu... confirm menang... :D

    ReplyDelete
  2. Aku dah register,ada harapan menang tak?

    ReplyDelete