Thursday, July 24, 2008

Macam-macam

Tengah syok buat keje kat ofis semalam tiba2 aku dengar bunyi handphone.Sampai habis deringan takde sesapa pun yang angkat.Aku ingat aku mimpi sebab lepas makan mata ni rasa semacam je,menguap tak berenti.Kemudian aku dengar lagi bunyi deringan yang sama dan untuk membuktikan yang aku bukan mimpi maka dengan suara yang bagaikan buluh betung ni aku pun jeritlah,"sapa punya handphone ni bunyiiii".Semua buat tak tau je.Tapi tiba-tiba berlari-lari anak lah kawan aku nih mendapatkan hanphonenya.Aku heran gak,takkan bunyi handphone yang kuat tu dia tak dengar dari tadi.Untuk menghilangkan rasa keheranan aku pun tanya dia "tak dengar ke dari tadi bunyi handphone tu dok menjerit?" Dan dengan semyum simpulnya dia jawab "baru tukar ringing tone tu yang tak perasan,ingatkan orang punya".Aku pun senyum sendiri.Balik rumah malam tengah dok seronok layan cerita kat TV tiba-tiba dengar bunyi handphone.Ini juga menimbulkan keheranan aku bila semua yang kat rumah tu buat taktau je.Tak lama kemudian dengar lagi deringan yang sama bertalu-talu sampai mengganggu konsentrasi aku nak menghayati cerita tv.Aku pun jeritlah "sapa punya handphone tuh,tolonglah angkat".Tiba-tiba adik aku yang dok terbaring depan tv tu bangun sambil tersengih-sengih dan cakap "adik punya,tak perasan sebab baru tukar ringing tone tadi". Ha! Dalam sehari aku alami 2 peristiwa yang sama,heran gak ya,sendiri tukar sendiri taktau.Macam-macam kerenah orang ni ya,apa-apa ajelah asalkan bahagia.

9 comments:

  1. Salam Julietchun...

    Salam ziarah kembali, terima kasih sudi singgah keblog akak.

    Mungkin masing2 terlupa yg depa tukaq ringing tone kot..

    Izinkan akak add link keblog akak yea..

    ReplyDelete
  2. julietchun> itulah namanya minda tanpa sedar kita.. sedangkan drive ari2 pun kadang2 kita leh lupa jalan yg selalu kita ikut

    ReplyDelete
  3. hehehe..lawak2...aku suka ringtone yg original bunyi telepon...kolot kan..

    ReplyDelete
  4. akak,
    sm2 kita link yek

    iina,
    btl tu,kekdg pegi kat dapur rs nak buat sesuatu tp tak tau nak buat ape :D


    Chinta,
    Kalo nk lrt/bas aku vibrate je,malu wei kat bebudak sbb fon drg canggih sgt :D

    ReplyDelete
  5. Salam Julietchun...

    Sayang akak dah add link dah..

    ReplyDelete
  6. mak pun tuka ringtone gak.. sbbnya sama ngan pakcik driver tu... jatuhlah standard mak nyah...

    ReplyDelete
  7. Kutaksempurna,
    Pos blog,pos blog :D

    ReplyDelete
  8. selalu tepekik.
    : Wey! sapa nampak spek mata aku?"..pada hal dok atas kepala seniri..tak perasan..

    ReplyDelete
  9. Kadang-kadang makan pun boleh terlupa - bertanya "aku dah makan ke belum ek?" ...hehehe, ini kes teruk sebab leka dengan kerja!

    Salam :)

    ReplyDelete