Friday, January 16, 2009

Melampau betul

Aku sengaja pegi ke tempat ni pada waktu malam untuk elakkan jalan yg selalu jem dan juga nak paking free. Kalo siang kena bayar paking 80sen. Semalam aku ngan adik pegi ke tempat ni lebih kurang pukul 8.30mlm. Sampai kat tempat paking, tetiba aku dengar bunyi wisel dan aku nampak ada seseorang sedang melambai ke arah kami. Aku ingat abang polis trafik tapi rupanya seorang lelaki biasa.

Selesai urusan kami pun menuju ke kereta. Lelaki itu datang kearah kami dan aku cepat2 kunci pintu kereta. Dia siap ketuk-ketuk cermin tingkap dan mukanya sangat marah. Aku buat dono je dan terus undur kereta. Masa aku tengah undur kereta tu, lelaki ni telah mengetuk-ngetuk bonet keretaku dengan kuat sekali. Nasib baik kereta aku bukan dibuat dari tin milo, kalo tidak harus ada lekuk dimana-mana kesan ketukan itu.

Aku tak pasti sejak bila dia menjalankan aktiviti menjaga paking di situ. Aku nak elak bayar 80sen ada plak yang lain dok tunggu rupanya. Bukan kedekut nak bagi duit kat lelaki ni tapi rasa marah sebab sesuka hati je nak kutip hasil macam tanah tu dorang yg punya. Kepada pihak majlis perbandaran, tolonglah pantau aktiviti macam ni, aku tau banyak gak kat tempat lain.

20 comments:

  1. boleh pulak dia main ketuk2...lain kali ko ketuk2 lak pala dia...aku pulak yg sakit hati ni

    ReplyDelete
  2. lilies,
    tgk muka dia pun seriau ni ko nak soh aku ketuk pala dia plak..:C

    kompius,
    mmg dasat la cara drg ni

    ReplyDelete
  3. kau ada belajar taekwondo ke...tang soo doo ke...silambam ke...kallari payyat ke...?
    Kalau ada, masa ni lah nak tunjuk skill!!!

    ReplyDelete
  4. memang nyusahkan org je org macam tu. tau nak duit free je. pak polisi pun buat tak tau je....hampeh betul

    ReplyDelete
  5. juliet... bahaya tu. ko bayo je.. dr kete ko jd mangsa... sebbaik dia tak pecahkn cermin. org2 mcm ni, sggup buat apa sj demi 8 pusen.

    ReplyDelete
  6. salam,
    akhirnya bagi duit jugak ke? dulu, cikgu pun kena jugak...cepat2 bayor la juga...menakutkan.

    ReplyDelete
  7. Kutip duit waktu malam tu biasalah. Yg paling menyakitkan hati siang. Dah lah kena bayar kat mesin, kena pulak pau dek mamat ni. Tak guna punya makhluk!

    ReplyDelete
  8. ckLah,
    sy tau silat dpn pengantin je, bleh ke?:D

    onezaba,
    tmpt tu dkt ngan balai, takkan polis tak suspek yer apsal ada bunyi wisel, entah la.

    kakngah,
    sy tak baya sbb takde duit kck, takkan nak bagi 50hinggit, pastu mtk baki ;D

    cikgu,
    mmg tkt tapi branikan hati tak byr.

    YB,
    tem siang pun org ckp dia ada gak, mmg hampeh, dia igt kita cop duit ke.

    ReplyDelete
  9. walaupun kita tau diorang takde hak nak kutip duit, tapi demi keselamatan kita & kete kita, kena bayar jugak. kalu taknak bayar, jgn parking kat situ. diorang ni bukan takut kat sapa² neh, even polis maupun PBT.

    ReplyDelete
  10. akak, mar dtg singgah nie.. akak, jom exchange link nak?

    ReplyDelete
  11. salam...

    ati-ati jangan sampai kapala anda yang kena ketuk pulak... takut orang yang tak berapa sihat yang buat kerja ni..

    ReplyDelete
  12. sakit ati kan?? kalu ko ngaku ko polis xleh nok??

    me ra nammm...inspekter juliet

    ReplyDelete
  13. bahay tu org tu...
    hati² bila ke sana lain kali...

    ReplyDelete
  14. mmg ramai manusia gini ambik peluang nak duit kan.. lain kali ko bgik jek duit siling 5 sen.. kalau dio marah2 ckp jek itu jek yg saya ada pastu blah.. ada berani ke ko nk wat gitu.. tulah lainkali ko bwk ler bodyguard badan ketul beso.. sure dia nak ketuk keta pun ko tak sampai hati

    ReplyDelete
  15. hish...susahlah camtu..
    bagi dia seposen bleh? hehehehe...

    ReplyDelete
  16. penyu,
    btl ler, balai polis ngan ofis DBKL kat sebelah tu je.

    Mar,
    bleh.

    lyn,
    tu yg tkt.

    Jah,
    good idea, pastu dia pun ckp, aku pun polis gak,hahahaha.

    zonaku,
    tkt pun ada gak nak pegi lenkali.

    iina,
    mana nak cari duit 5 sen? :D

    nrina,
    hehhee, ko nih mau dia kjr aku.

    ReplyDelete
  17. ala... ko ni pun... kedekut sgt... bagi jela 20 sen... hah... kang tak pasal2 kena ketuk... sebbek tak kena ketuk kepala...

    wakakakakaka...

    klu aku, aku lggr je lelaki tu :P

    ReplyDelete
  18. KTS,
    ko taktau betapa ssh aku nak dpt 20sen tuh :C

    ReplyDelete