Saturday, January 3, 2009

Kompeni baru

Aku tengok anak buah dok main ngan kawan2 dia depan rumah. Terperasan sorang budak pompuan ni kejap ada kejap takde. Aku panggil dia, berbual lebih kurang.

Aku : Nama apa? Acik rasa macam pernah nampak tapi jarang2.
Budak : Nama saya Sha. Saya sedara Adi.
Aku : Oh! ye ke. Dok rumah Adi?
Budak : A'ah. Nanti saya sekolah kat sini, kat Kolumpo.
Aku : Sebelum ni sekolah kat mana?
Budak : Saya sekolah kat Bintang (bukan nama tempat yg betul). Mama ngan abah saya selalu gaduh, pastu mama cakap nak bawak saya datang sini, abah cakap pegilah, abah cakap lagi jangan balik Bintang lagi.
Aku : Sha pegi sekolah naik apa nanti?
Budak : Masa kat Bintang Sha naik bas "Siti Lena" pegi sekolah, kat sini mama cakap naik van Pak Ali yang dok depan sana tu.
Aku : Bas apa Sha naik masa kat Bintang tu?
Budak :"S.I.T.I L.E.NA", Sha dah eja nama dia tu, acik tak penah naik bas tu ke?
Aku : Errr, penah,penah.

Adakah bas yang dia maksudkan tu CITY LINER?

14 comments:

  1. muehehehehe...

    kalau dgr ct nyanyi mmg lena...

    muehehehehe.. SITILENA

    ReplyDelete
  2. ha ha ah......tak reti nak komen. Lawak la.
    suka aku.

    ReplyDelete
  3. siti lena.. alah sebutan budak2 what do you aspect? kalau tetiba dia speaking london ko gak yang terkedu nanti muahahahah..

    ReplyDelete
  4. hahaha....janji ada bunyi2 jadik le tu..kang advanced sgt ko nganga tak sudah...

    ReplyDelete
  5. heheh...siap eja tuh...tapi jadi sitilena la pulak...

    ReplyDelete
  6. patutlah bas slalu sgt eksiden...abis tuh asyik lena jer!

    ReplyDelete
  7. wakakakaka!!!!

    masa kecik2 dulu kalu nak ke bandar, uwan aku salu ajak naik bas yenetet!!!

    dah besar sket baru aku tau...bas tu nama dia united

    ReplyDelete
  8. Telusnya budak itu....
    Baru kenal dah cerita hal rumah tangga......

    ReplyDelete
  9. Salam...

    yang pasti siti memang glamour... pandai budak tu eja nama siti.

    p/s: mangsa kepada kedua orang tua yang mementingkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  10. hehehee....
    cuba ko tanya pakcik gugel.

    ReplyDelete
  11. KTS,
    mmg lena abih,hehehe.

    cikguoden,
    suka ke?

    iina,
    ckp london takpe lagi,kalo tetibe ckp tamil tak ke haru,hahaha.

    lilies,
    nganga kang masuk lalat plak yer,hik,hik.

    yani,
    mungkin dia peminat siti.

    CK,
    betul gak tuh yer.

    kompius,
    adakah ko betul2 suka budak? :D

    TL,
    hahaha,lagi ganas yenetet.

    ckLah,
    apa yg dia taukan.

    lyn,
    turut simpati ngan dia

    zonaku,
    dah tanya tapi dia pun takleh jwb,hahhaha.

    ReplyDelete
  12. Jangan Pak Ali yg lena masa bawak Sha naik van dia hari ini sudah.

    ReplyDelete
  13. kasihan itu budak sha, mesti dia tak lena tido dok mikir hal mak ngan apak dia

    ReplyDelete