Monday, July 29, 2013

Zahir Dan Batin

Dia selalu solat zohor dan asar di masjid kalau hari tak sekolah.

Tahun ni dia puasa penuh, dah 10tahun, dah besar.

Semalam lepas balik dari solat zohor dia cari nenek.

Dia nak hutang duit dengan nenek RM2

Dia cakap masa pegi solat asar nanti dia nak masukkan dalam tabung masjid.

Saya harap betul dia masukkan dalam tabung masjid sebab kadang-kadang dia tukar niat.

Nenek tanya mana pegi duit yang dia simpan dari baki belanja sekolah.

Dia jawab bulan ni abah tak bagi nafkah sebab dia kan puasa. :D


12 comments:

  1. kalau abah bagi.. penuh poket dia hujung bulan posa sebab tak guna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha, dan macam2 yang dia yang akan beli :D

      Delete
  2. Dah banyak cerita rupa rupanya kat rumah Juliet ni. Ada cerita yang buat saya senyum senyum panjang :) Alhamdulillah, kecik kecik lagi dah mesrakan diri dengan masjid. Moga berterusan hingga dewasa. Selamat berbuka Juliet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita biasa saja. :D

      selamat berbuka untuk rampai juga.

      Delete
  3. jimat dan sedekah,mulia amalan

    ReplyDelete
  4. ni yg lenkali jmpa pas salam-cium tangan, nk mintak peluk ni. 10thn baru.. mumaiz lagik. eheh.

    ReplyDelete
  5. nafkah? ahaks.. Alhamdullilah.. aciknya tak nak tumpang sekali ke ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. acik tunggu orang bagi nafkah jugak ni :D

      Delete
  6. Alahai comel nya abah ngan anak. tenang poket abahnya sepanjang puasa ni ye?

    ReplyDelete
  7. poket abah rabak bila bawak anak2 gi bazar ramadan :D

    ReplyDelete