Friday, July 26, 2013

Sama rasa

Saya goreng ayam untuk kekanak berbuka puasa.

Sebab kekanak kat rumah ni tak makan ikan.

Kalau takde ayam maka tak makan nasi lah mereka.

Dah siap goreng saya letak ayam bawah saji.

Jim datang dan mintak seketul ayam.

Saya bagi yang bahagian dada.

Jim cakap tu bukan ayam goreng.

Saya suruh dia tengok dan rasa.

Jim mengamuk dan cakap nak ayam goreng.

Bulan puasa kena banyak sabar kan.

Saya hulur bahagian kepak pulak.

Jim tengok dan jerit-jerit cakap tu juga bukan ayam goreng.

Saya ambik pinggan dan hulur pada Jim.

"Haaaaaaa, ni laaaaa ayam goreng", kata Jim.

Rupanya bahagian paha.








13 comments:

  1. tu lah kau..
    lain kali nengok Upin Ipin!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu tengok tapi tak perasan pulak bab tu :D

      Delete
  2. hahhahaha.. lenkali tgk la upin n ipin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari2 tengok sampai boleh hafal dialog :D

      Delete
  3. kat mna ntah saya jumpa kedai jual "ayam upin ipin" hahaha.. bleh imajin cara jim ngamuk ngan acik dia ni. kekekeke

    ReplyDelete
  4. sama la dgn budak gundut kat rumah tu. makan ayam atau telur ayam sahaja. ikan tak makan.
    tapi seb baik dia makan semua bahagian ayam, bukan paha aje.

    eh, jim puasa kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebaya la dengan budak undut tu.

      bila tanya, abg tak poser ke?
      poser..!
      ye ke?
      iye..

      ...
      cik ta, nak minum botol.

      Delete