Wednesday, March 16, 2011

Sentuh,belai dan sayangi dia

Bawa anak buah ke Taman Burung.
Nak bawa anak sendiri belum ada lagi.

Tau di mana letaknya Taman Burung?

Malu bertanya sesat jalan :D
Nasib baik tak sesat sebab dah selalu pergi ke Tasik Perdana.

Dating kat Tasik Perdana?
Tidaklah.
Kat Tasik Perdana kan ada Taman Rusa, taman permainan kanak2, boleh kayuh sampan.


Taktau berapa harga tiket sebab aku di taja oleh seseorang :D




Kalau rasa berani boleh saja bermesra dengan burung-burung yang berada di luar kurungan ni.



Ikan yang jinak dalam kolam, nak tangkap sekor masuk beg pun boleh.


Burung yang sedang menyusu. Geram nak tangkap sebab comel sangat.


Anak buah yang teruja tengok anak ayam. Mujur tak diramas anak ayam tu.


Ni tangkap sekor masuk beg pun ok, ayam kat pasar mahal sekarang, kata mak RM8 sekilo.

Dah dekat 10tahun tak jejak kaki ke Taman Burung.
Kawasan yang luas dan burung-burung jinak disepanjang perjalanan sangat mengasyikkan.

Anak buah aku pegi Taman Burung tapi beli keychain zirafah,haru sungguh.

18 comments:

  1. nak keychain burung, pergilah taman zirafah

    hihihi

    ReplyDelete
  2. aku last g taman burung ni mase sekolah rendah.. dekat 20 tahun dah!

    ReplyDelete
  3. aku langsung tak pernah sampai taman burung ni yang. nk kena masuk gak sekali nih...



    .

    ReplyDelete
  4. baru g bln 12 hari tu
    best best

    jakun tgk burung merak
    hehe

    ReplyDelete
  5. baru g bln 12 hari tu
    best best

    jakun tgk burung merak
    hehe

    ReplyDelete
  6. lenkali aku nak suh penjaga situ check beg ko...mana tau ada ayam cumil tersesat sekor 2


    hiihihi

    ReplyDelete
  7. uissshh..aku lagi best...dalam tempoh 5 bulan nie 2 kali aku masuk taman burung..moh jadik cikgu..selalu jer gi zoo la muzium la..sumer tempat2 yg wajib pergi bagi kanak2 riang..muahahaha..

    ReplyDelete
  8. mksu last gi tasik perdana tahun 2001 kot, hu hu hu

    ReplyDelete
  9. dah lama tak bawak budak tadika trip taman burung. Tahun ni bawak okay gak ni..

    ReplyDelete
  10. magnet peti es ada dak?...ada beli?..ada lebih?..minta satu..hehehehe

    ReplyDelete
  11. Saya pun dah lama tak masuk taman burung ni.

    Kenapa tak roger sebelum pergi tu? Untung2 org tu boleh taja saya sekali hehehe

    ReplyDelete
  12. kts,
    tmn zirafah di afrika kah? :D

    kakngah,
    adaaaa, banyak :D

    ReplyDelete
  13. mrs.azmi,
    burung2 dulu pun mungkin dah takde :D

    tasek,
    bawak mc masuk, harus dia kagum :D

    ReplyDelete
  14. intan,
    kita jakun campur takut :D

    lilies,
    ayam cumil tu aku nak bagi kat ayra :D

    ReplyDelete
  15. izzah,
    untungkan,tiket free tak?

    maksu,
    lama tu, bawak dak w gi tgk burung.

    ReplyDelete
  16. kakpah,
    dapat diskaun kot kalau ramai2 gitu.

    cikguoden,
    saya pun tak beli, sila mintak dgn org lain :D

    ReplyDelete
  17. yb,
    dia hanya taja gadis bawah umur,kkakakaka

    ReplyDelete