Thursday, March 17, 2011

Beli Bela Beli Bela Beli Bela...mati...



Beli ikan, bela, 3 minggu mati.
Beli ikan lagi, bela, 2 bulan mati.

Beli ikan lagi, mati lagi.
Beli ikan lagi dan lagi, mati lagi dan lagi.

Akhirnya, ambik keputusan, baik bela pokok keladi.
Tak payah beli, dan susah nak mati.

18 comments:

  1. cer bela ank kura2 pulak.
    cute!

    ReplyDelete
  2. Bela ikan puyu ajelah. Tahan lasak

    ReplyDelete
  3. Kecik sangat tempat tu. Carilah balang yg besar sikit.

    ReplyDelete
  4. muahahaha...
    mmg biasa terjadi begitu...
    ikan+juliet= sgt tak serasi
    pokok keladi+juliet=lebih sesuai..
    :)

    ReplyDelete
  5. kahkahkah...

    keputusan paling bagus.
    aku suka.




    .

    ReplyDelete
  6. pokok keladi tu pun sebab duk dlm air. klu tak, HARUUUUUSSSS mati gak

    hihihi

    ReplyDelete
  7. Sallam,
    hahaha, pilihan yang bijak...

    ReplyDelete
  8. Tanamlah buah-buahan dan sayuran tempatan..

    Kalau nak bela..aku rasa kucing free melambak kat umah kts kan kan kan.. tapi... aku muskil gak.. kalau kts bela mesti mati kan kan kan..

    ReplyDelete
  9. beladiri...tu selamat....penyangak datang, kau waaachaaaa.

    ReplyDelete
  10. kalau tak bagi makan, dia mati. kalau kau lantak dia dengan makanan, dia mati.
    bela sayur la... dapat gak kau makan dia.

    ReplyDelete
  11. kakngah,
    aku geli ngan kura2 kecik :D

    yb,
    dah penah bela, mati juga :C

    ReplyDelete
  12. yb,
    tumpang kolam yb buleh ka? :D

    hanie,
    yg tu dah lama buat,kekkeekek

    ReplyDelete
  13. izzah,
    tapi sehari dua ni nampak keladi tu mcm nak layu jugak :D

    tasek,
    tak membazir duitkan.

    ReplyDelete
  14. kts,
    bijak,bijak, kekekekeke

    lipislady,
    patut fikir dari mula2 dulu :D

    ReplyDelete
  15. iina,
    tak cukup tanah nak tanam pokok sayur/buah, kesiankan :D

    azani,
    penyangak datang ku lari saja :D

    ReplyDelete
  16. kakpah,
    kita kurang minat makan sayur :D

    ReplyDelete
  17. ko tak ada bela kucing kan???
    macam seseorang tu kan??!!

    ReplyDelete