Wednesday, September 2, 2009

Sebatang saja

"Bang, Salem sebatang".

Aku pandang dia, dan tengok jam, baru pukul 9 pagi.

"Err..errr,bang, masuk dalam plastik, untuk berbuka karang ni".

Awalnya beli rokok untuk berbuka, sebatang pulak tu. Tapi aku berbaik sangka, mungkin dia kerja sampai waktu berbuka baru boleh keluar agaknya jadi belilah rokok awal2 takut nanti kedai tutup pulak.

27 comments:

  1. tak pa...org tu belum masuk jawi lagi agaknya. tak payah pose le.

    ReplyDelete
  2. masa mula-mula baca 'salem sebatang' tu, tak faham...'masuk beg plastik', lagi tak faham...



    Rokok rupanya....
    Hiks...memang ku tak kenal nama rokok....

    ReplyDelete
  3. cklah tu ingat penyanyi rock si salem tu ke..hehe..

    elok la ko berbaik sangka camtu. Mungkin dia nak tengok dan renung je rokok tu sampai petang.

    ReplyDelete
  4. Aku pun nak berbaik sangka cam ko gakla ;) tp otak aku keje bagus sgt smpi x bleh nak tune ke berbaik sangka wakakakaka....keji skit stetmen aku arini

    ReplyDelete
  5. aku muskil statement buat buka tuh.. cam xcaya jek leh tahan smpi buka nnti.. agaknya sebab ko pandang dia terus suh bungkus dlm plastik.. idak tuh mesti dia ambik gitu jek kan ;)

    ReplyDelete
  6. dia panggil hang abang ker?..hang juai rokok ja julietchun?..itu yg aku paham....

    ReplyDelete
  7. Cukup ke sebatang je??

    **Elok la ko berbaik sangka....
    pahala ko berlipat ganda.Amin.

    ReplyDelete
  8. hehhe..jgn buruk sangka...kena berbaik sangka..tp pelik kan punye la awal beli rokok..hehhe,,rasenye stok rokok kat masia ni tak penah abis lagi..tak mcama gula..tul tak dalia cakap ni..:)

    ReplyDelete
  9. nasib baik dia x ckp tu utk sahur. huhuhu

    ReplyDelete
  10. dia lupa baca niat kut semalam.hehe

    ReplyDelete
  11. Hisap rokok boleh kenyang ke? Alang2 tak puasa eloklah terus makan nasi. Kalau kena tangkap cakap "saya lupa niat malam tadi" mcm yg tersiar di akhbar hari ni hehehe

    ReplyDelete
  12. Hahaha ... orang kita oh orang kita.

    ishkk ..ishkk ...aku pun kena bersangka baik jugak nihhh ....

    ReplyDelete
  13. takde maknya berbuka ngan puffing rokok.. adoi!

    anak2 skrg...

    ReplyDelete
  14. Kenyang ke sebatang?

    Salam Juliet :)

    ReplyDelete
  15. cepatnyer buat preparation... :)

    ReplyDelete
  16. julietchun,

    len kali kena bgtau sebatang tak jual kalu nak sekotak .... (dapat pahala juga... pahala tak subahat...)

    hemmm kena pulak dia beli sekotak ... berlipat ganda pula tak baiknya....

    ReplyDelete
  17. neternetersakk mmg nak memburuk sangka..
    sure tk pose tuh...ampun

    ReplyDelete
  18. baguslah ko berbaik sangka di bulan ramadhan ni.

    ReplyDelete
  19. Hmm....kalau untuk berbuka, tak pe laa...

    ReplyDelete
  20. bagus.


    marilah kita berbaik sangka

    ReplyDelete
  21. Bersangka baik lah anda...tu la...lain kali jgn merokok...tak payah shushah2 pi beli awai2...tak pasal awek nmpk lak! Ok...sabooor!

    ReplyDelete
  22. susahnya naak bersangka baik dengan bukti kukuh mcm tu....owh..hati

    mak2 ni yg nak masak, kul 12 pun belum tau lagi apa nk masak..dok congak sana sini.....

    ReplyDelete
  23. tak puasa la tu...




    aku jahat sangka. he he.

    ReplyDelete
  24. haha.. malas nak keluar ptg nt kot. alang2 kuar pagi, beli terus. uhu

    *bersangka baik.

    ReplyDelete
  25. aku pun mula2 ingat penyanyi iklem salem tuh...kih2...nampaknya org tu benar2 mengamalkan 'sediakan payung sblm ujan'...awal psediaan dia

    ReplyDelete
  26. Dia beli siang-siang sebab nak nyalakan buat halau nyamuk..
    uish..aku berbaik sangka....

    ReplyDelete
  27. rokok kalau masuk plastik...nanti masuk angin..

    harap maklum :D

    ReplyDelete