Tuesday, September 1, 2009

Jangan pilih jalan hitam

Bila aku lalu, dorang ada, sedang bertepuk tampar bergurau senda.
Puas aku hon tapi dorang buat dono je, sampai aku kena turun dari kereta dan halau dorang.

Bila aku lalu lagi, dorang ada, sedang relax-relax atau pun sedang membuat aksi-aksi yang tak patut aku tengok di bulan puasa ni.
Puas aku hon,dan bila aku turun halau pun dorang kekadang macam nak telan aku balik, garang.

Sekarang, kalau nak lalu jalan tu, aku pastikan yang dorang takde, sebab aku malas nak turun dari kereta atau pun membisingkan telinga jiran-jiran dengan hon aku.

Ya, itulah sebatang jalan yang sering menjadi tempat pertemuan dan tempat berasmara kucing-kucing peliharaan dan jalanan yang sangat menguji kesabaranku kerana dorang buat taktau saja kalau nampak aku macam aku ni halimunan.

22 comments:

  1. setakat ni mana ada jalan warna putih...tar semua kaler hitam.

    ReplyDelete
  2. saja le tu nak tunjuk kat ko diorg bleh main2 lepak2 hihihi

    ReplyDelete
  3. kikikiki....
    tak tau nk ckp ape...
    boleh?

    ReplyDelete
  4. macam ada nada2 jeles pulak~

    hikhikhik~

    ReplyDelete
  5. sapa kucing yg nama hitam tuh? kekeke!

    kucing makhluk tuhan, kasihani laa mereka :)

    meowwwwww~

    ReplyDelete
  6. Ko kena paham...sekarang bulan Ogos...memang bln utk kucing berasmaradana...

    ReplyDelete
  7. org kalau tengah sibuk berasmara, mana le nak nampak ko nyuliet..

    ReplyDelete
  8. org kalau tengah sibuk berasmara, mana le nak nampak ko nyuliet..

    ReplyDelete
  9. dah tu nk pilih jln apa nyuliet? pink ker?

    ReplyDelete
  10. ko nehhh.. dgn kucingpon ko nk gaduhhh ke??

    ReplyDelete
  11. pilih jalan merah arr...

    atau

    jalan simen. simen kelabu kan??

    ReplyDelete
  12. ish.3x... suka2 hati je dia buat projek d khalayak ramai yer....

    ReplyDelete
  13. ....err...kucing tu buat macam mana aah, juliet?




    hiksss...

    ReplyDelete
  14. agaknya sekarang ni musim kucing mengawan. kucing aku selalu tak balik dan bila balik je calar balar.

    ReplyDelete
  15. Mati-matian aku ingatkan ko fighting dgn mat rempit.....
    Cehhhhh,ghupernyer ko fighting dgn kucing2 yg tgh memadu kasih tepi jalan.

    :)

    ReplyDelete
  16. sabor je lah juliet...bawak air siap2...sembur ajer...

    hilanglah garang tu...hahaha

    ReplyDelete
  17. aku ingat pakwe awek mano yg dating.. lainkali.. kobuat2 lalu jek.. mana tau semua lari.. dedulu mak aku penah ckp sebelum ko lalu ko cakap kekuat xyah kuwa dari keta.. heheh try ler mana tau berjaya ;)

    ReplyDelete
  18. Dengan kucing pun ko nak jeles? Tu belum lagi ko tengok mereka makan minum di siang hari di bulan puasa ni hehehe

    ReplyDelete
  19. OneZ,
    betul,betul,betul.

    lilies,
    mentang2lah aku takleh lepak2 :D

    asleenda,
    boleh :D

    mugi,
    jeles berbaur cemburu,hahaha

    alis,
    sbb kasihankan mereka lah tem lalu aku tgk bebetul, takut ada yg hilang nyawa.

    DUN,
    ye ke? sungguh ku naif,hahahaa

    ita,
    dunia ni mcm dorang yg punya la,hahaha

    jaja,
    weh frennn, sepi lagi :D kaler pink feminin sgt.

    konpius,
    gaduh ngan org bahaya wehh, kang kena parang,hahaha

    syghasni,
    jln simen payah nak jumpa

    kuina,
    hahahaha, buleh juge.

    izman,
    saja nak menguruskan poser aku,hahaha

    cklah,
    nak terang disini susah,kekekek

    kakpah,
    ganas tu,hahaha

    zyma,
    mana berani aku nak melawan ngan mat rempit

    ara,
    sembur guna mulut ke? abih poser aku,hahaha

    iina,
    betul ke petua ni? :D

    YB,
    tgk friskis pun buleh leleh,hahaha

    tasek,
    kesian dorang kan,hahahaha

    ReplyDelete
  20. Dia orang tu tak tahu bulan buasalah Juliet..

    ReplyDelete