Wednesday, February 25, 2009

Jgn susahkan diri



Aku lihat dia bukak beg sekolah. Keluarkan pensil dan kertas lukisan. Datang menghampiri aku, "Acik, tolong lukis WILEN, adik nak kaler".

Menatang ape "WILEN" tu? Bala sudah mari, kena cari jalan untuk selamatkan diri, kalo tidak nanti dia akan meraung sakan. "Jap ye, acik pegi minum dulu".

Puas aku berfikir ape benda WILEN tu dan tak ketemu jawapannya. Tetibe terlintas satu idea. Aku ambik raket badminton dan ajak dia main. Tak kisahlah cara mana dia nak main ngan raket tuh yg penting aku tak perlu lukis WILEN. Aku terselamat untuk hari ni.

18 comments:

  1. WILEN pun tak tahu ke? WILEN tu ambulans daaa...(kataku dgn konpiden!)...yang nak kena lukis pun bukannya aku!

    ReplyDelete
  2. yg pasti wilen tu bukan mcm dalam gambo yg ko buh ni... :)

    ReplyDelete
  3. WILEN?? alamak..
    balik kang aku refer kt anak aku. dia ade pengalaman dlm bhs jerman.

    ReplyDelete
  4. wilen...sejenis kerepek ke tu?

    ReplyDelete
  5. errr....dia tak mencarutkan...ke tajuk lagu dangdut? Ehh...pening makcik weh...

    ReplyDelete
  6. anak sedara ko sekolah cino ko india...

    aduh la hai....

    ReplyDelete
  7. DUN,
    aku tak reti melukis

    lilies,
    hahaha,ko buat ku rasa shy2 cat lah.

    kakngah,
    saya amat menghargai kerjasama puan,hik,hik.

    Jah,
    kerepek ke merepek weh?

    cklah,
    dia tak pandai mencarut dan tak ske dangdut,dia hanya pandai bershuffle,hahaha.

    KTS,
    skolah arab,hahahha

    ReplyDelete
  8. WILEN? Hahahaha ... Juliet tekena lagi!

    Errr, WILEN tu apa? Adoiii, saya pun tekena jugak! :D

    Salam :)

    ReplyDelete
  9. wilen???????????????????????huhuhu!!!!!!

    ReplyDelete
  10. apa daa WILEN pun tak tau.

    mai aku nak bagitau sebagai sorang yg berpengalaman dalam mendidik anak.

    WILEN tu williams ! anak putera charles tu.haha..

    ReplyDelete
  11. La.. we learn. Kau lukis la dia tengah baca buku !!!

    ReplyDelete
  12. jangan susahkan diri nak fikir wilen tu ape...hiks

    ReplyDelete
  13. yani,
    portugis kot

    kompius,
    kalo tau takde la aku larik,hahaha.

    one z,
    anda pasti?

    BR,
    sama2 ler terkena.

    CK,
    ko jgn nangis kuat2.

    penyu,
    dia tak knl ler William tuh.

    kakpah,
    nak lukis org lidi pun saya tak reti,hahah.

    cikguzue,
    betul tu, baik wat taktau jer.

    ReplyDelete
  14. aku pun syak ambulan la juliet.... ha ha.


    .

    ReplyDelete
  15. cakap pasal badminton jadike kita nak main ni weiiii?

    ReplyDelete