Thursday, February 19, 2009

Banyak yg aku taktau

Balik rumah semalam anak buah aku tengah menangis sebab takde orang yg paham apa kemahuan dia. Aku pujuk2 tanya dia apa yang dia nak.

Aku : Naper adik nangis? Malu la kalo kawan2 dengar.

Adik : Adik nak PALESTIN.

Aku : Hah! PALESTIN? Adik tau ke PALESTIN tu apa?

Adik : Tau. Teacher Liza pun ada PALESTIN.

Aku : PALESTIN yg kena tembak dalam tv tu ke yg adik nak?

Anak buah : Bukan yg tu, yg kaler-kaler.

Aku : PALESTIN yg kaler-kaler? Macam2 barang mainan aku tunjuk kat dia.

Anak buah : Haaaa! Tu PALESTIN kat tangan acik.

Aku : Ya ampunnnnnn, PLASTISIN (tanah liat yg macam2 kaler tu) rupanya yg dia nak.

15 comments:

  1. kesian anak buah ko dapat makcik yg lambat pick up. keh3..

    ReplyDelete
  2. hahaha....aku baca dr awal pun aku tau dah dia nak apa....ko kena practise lagik ni

    ReplyDelete
  3. sama la.. aku pn leh agk ape yg dia nak.
    almaklum la.. anak2 aku sblm pandai ckp melayu, pndai ckp jerman dulu...

    ReplyDelete
  4. practise tu sama makna ngan dpt anak cepat-cepat (kataku menyokong rakan blogger yg kat atas nun)...sambil terus mendail nk order pil kawan aku tu...

    ReplyDelete
  5. anak murid akak cakap haritu dia tak datang sekolah sebab kena chicken chop wakaka....

    ReplyDelete
  6. nasib plastasin.. buat betul nak makwe ke pakwe palestin mana ko nak carik?

    ReplyDelete
  7. aku ingat nak gi bantu org kat plastesin la...

    hehehehehehe :P

    ReplyDelete
  8. penyu,
    aku pompuan naif lagi innesen,hahahah

    lilies,
    ko dah ada pengalaman ngan kekanak

    kakngah,
    bgs tu kalo tau byk bhs,hahaha

    DUN,
    ko carik ler pil tu sampai dpt, kesian member pening kepala,hahahha.

    kakpah,
    hahahaa,western,western.

    iina,
    mtk bantuan ko la,hahahah.

    ReplyDelete
  9. Hehehe...

    Nampaknya kena masuk tadika balik baru tahu bahasa budak-budak ni :P

    Salam :)

    ReplyDelete
  10. sib nak palestin, kalau nak israel tak ke haru
    boikoooooooooot

    ReplyDelete
  11. Dia buat apa dengan play doh tu? Buat model bom tangan ye...keh..keh

    ReplyDelete
  12. cis juliet...ko tlh memalukan persatuan makcik² semalaya

    ReplyDelete
  13. BR,
    salam, byk lagi kena belajar nih.

    YB,
    teruskan boikoootttt.

    ckLah,
    prektis wat ular,hahahha.

    jajazuzu,
    aku lom register jd ahli lagik,hahahha

    ReplyDelete
  14. huahuahuahua..lawak gilerlah..

    nak terburai usus kecil aku gelak ni hah...

    ReplyDelete