Monday, May 12, 2008

Sajak buat bonda

Aku pandang kedalam mata tuamu
Disitu ada resah,ada rindu,ada sayang,juga ada marah
Aku pandang pada kedut diwajahmu
Disitu ada alur airmata duka,juga gembira

Bonda,
Aku ingin jadi yg terbaik tapi selalunya terbalik
Aku ingin jadi yg terhebat tapi selalunya aku tak larat
Aku ingin berikan kau senyuman tapi selalunya kau terima kedukaan

Bonda,
Berikan aku peluang utk aku buktikan
Aku mampu menggalas segala bebanan
Aku mampu mengharungi setiap cubaan
Aku mampu jadi insan cemerlang,gemilang & terbilang.

2 comments:

  1. are u sure u can be cemerlang, gemilang & terbilang? congrats for being optimist... I'll pray for your happiness...

    ReplyDelete
  2. 'Aku pandang pada kedut diwajahmu
    Disitu ada alur airmata duka,juga gembira' - teringat raut wajah my mom...sedehnye..isk..

    ReplyDelete