Friday, August 23, 2013

Secukup rasa semanis bicara

Saya guna sudu untuk letak garam dan kunyit pada ikan.

Baru je saya buat macam tu.

Sebab kuku nampak kuning sangat, nak salam dengan orang pun segan.

Sebelum ni mak tak pernah tegur, tapi semalam dia tegur.

"Kalau masak kat suami tak guna tangan, bila dia nak merasa air tangan awak?

Errrr..................

Dan mak tinggalkan saya sambil ketawa kecil.







13 comments:

  1. betul juga apa mak awak kata.. hihi

    ReplyDelete
  2. terbaikkkkk la makcik.... !!!!

    lenkali potong kuku..... kalu kuku pndek still nmpk kuning, mak mertua suka... menantu dia rajin memasak.....

    ReplyDelete
  3. belum ada suami ni bolehlah guna sudu. Nanti bila dah kawen dengar pesan emak juliet tu ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar tu juliet. ikut pesan YB yang suruh ikut pesan emak.

      Delete
    2. yb,
      saya nak pelbagaikan kegunaan sudu sebenanrya :D

      tata,
      hari ni ingat takut esok2 lupa :D

      Delete
  4. Eh, tak perlu pakai sudu atau gaul jari pun boleh kan? buat macam tampi padi aje ikan tu, tapi kena masuk dalam besen la, baru menjadi. pastu jangan kuat-kuat sangat, kang melompat ikan tu keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, awak punya cara lagi dasat :D

      Delete
  5. dulu masa muda2 akak pun gitu juga
    but now lepas kawen dan beranak pinak secara otomatiknya
    semua kerja menggunakan tangan. nak cepat..tk kisah dah kuku kaler apa :))

    ReplyDelete
  6. kalau abah dengar..
    abah ketawa besar sikit dari ketawa kecil mak..

    ReplyDelete