Thursday, April 7, 2011

Sejuk mata memandang wajah mereka

Pandu kereta, malam. Sampai di satu simpang, berhenti.

 Tiba-tiba datang satu kereta dari arah bertentangan. Pemandunya membunyikan hon dan melambai.

"Bukan main pakcik ni lambai anak dara", kata aku dalam hati.

Pandu kereta lagi.Sampai di lampu isyarat, merah. Berhenti.

Datang satu kereta, berhenti di sebelah. Dan tiba-tiba pemandunya berusia dalam lingkungan 70an serta berkopiah  membunyikan hon dan mengangkat tangan.

Hati mula rasa lain. "Eh,kenapa malam ni semua pakcik2 saja yang hon aku nih? Di manakah silapnya?",aku berkata dalam hati.

Setelah memandang kiri kanan, depan belakang, akhirnya aku dapat jawapan.

Aku pandu kereta ayah.

15 comments:

  1. Ayah awak tahu ke kereta dia digunakan anaknya?

    ReplyDelete
  2. eh firstlah!

    Nak tambah komen.

    Mereka tu tahu ke awak tu anak ayah awak? Takut mereka ingat isteri muda dia pulak hahaha

    ReplyDelete
  3. ayah awak mesti pemes, kan...?


    :)






    .

    ReplyDelete
  4. Tuhlah perasan lagik.. walhal.. dia bkn lambai ko..

    ReplyDelete
  5. kalau aku bawak kete abah aku, ramai pulak jejaka kacak yg angkat tangan..

    ehhh..ehhh..
    perasan jekkk..

    ye..aku kenarian..hehehe..

    ReplyDelete
  6. ko pakai kopiah putih ke masa drive kete tu.hehe

    ReplyDelete
  7. Ke rupa Juliet ada iras-iras ayah tu ??

    ReplyDelete
  8. yb,
    kadang2 tau, kadang2 taktau,kekekeke

    yb,
    isteri muda takpe, jangan kekasih gelap,hahahaha

    ReplyDelete
  9. tasek,
    kamu lagi pemes :D

    iina,
    aku yg ditimpa perasaan :D

    ReplyDelete
  10. asleenda,
    komen yg ni aku kurang percaya,hahahha

    penyu,
    gelap, dorang tgk no plat, terus lambai je :D

    ReplyDelete
  11. kaktie,
    org kata wajah kita macam mak :D

    maksu,
    jgn ketawa :D

    ReplyDelete
  12. salam ju
    okaylah tu, pakcik pakcik pun...

    ReplyDelete
  13. kihkihkihkihhhhhhhhh!!!
    kalau mak aji kat sebelah pakaji tu..
    mau kena ketil!!!

    ReplyDelete