Monday, April 11, 2011

Rumah Nenek

"Acik Juliet! Acik Juliet!, Rina menjerit-jerit.

Rina berusia 12 tahun, kawan anak buah aku.

Aku berlari keluar.

"Ada apa?", aku bertanya. Wajah Rina pucat lesi.

"Tolong hantar Rina ke rumah nenek Rina. Adik Rina jatuh basikal, lutut dia berdarah, banyak".

Aku garu-garu kepala. "Rumah nenek Rina sebelah rumah acik je".

Dan dia senyum-senyum sambil berlari keluar.

Bila panik semuanya jadi kucar kacir :D

19 comments:

  1. Dia ingat Juliet ambulance kot, rumah neneknya hospital....

    eeeoooooeeeeeoooooo.......

    ReplyDelete
  2. hahaha...

    tgh panik sungguh tu..




    .

    ReplyDelete
  3. Kalut betul budak tu. Nasib baik awak pun tak ikut kalut mcm dia ngeeeee

    ReplyDelete
  4. seb bek ko sempat sedar dari sama2 panik kan?????

    ReplyDelete
  5. hehehe. panik, trauma dan fobia namanya tu.

    ReplyDelete
  6. acik juliet kan mithali orgnya :)

    ReplyDelete
  7. wakakakah tergelak aku.. ko hantar jelah walaupun rumah sebelah cian dia

    ReplyDelete
  8. kalau aku harus terus pitam sama.

    darah banyak.

    eh.

    ReplyDelete
  9. sib baik acik juliet cool.. heheh

    ReplyDelete
  10. biasanya berbudak terikut apa yg org dewasa buat..mesti ko pernah panik cenggitu kan kan..hehe

    ReplyDelete
  11. banyaaaakkkkkk tak darah dia??

    ReplyDelete
  12. kaktie,
    nasib baik saya tak sempat bagi pertolongn cemas,ehehehe

    tasek,
    aku pulak jadik panik bila dia taktau arah tujuan :P

    ReplyDelete
  13. yb,
    saya ni tenang orangnya :P

    zonaku,
    tu lah. kot aku sama panik, apa nak jadi :P

    ReplyDelete
  14. tijah,
    4 dlm 1 :P

    lilies,
    terima kasih atas pujian anda :P

    ReplyDelete
  15. LL,
    dia pnik tgk keadaan adiknya

    iina,
    aku hantar dgn pandangan :P

    ReplyDelete
  16. alis,
    ko mabuk darah ek? :P

    ridzuan,
    luka kecik bleh la cool :P

    ReplyDelete
  17. penyu,
    kecik2 dulu selalu gak :P

    dr.singa,
    taklah banyak tapi tahap kepanikan dia buleh buat org takut :P

    pn.konpius,
    sebelah pagar beb,hahahaha

    ReplyDelete