Thursday, April 28, 2011

Sambutlah tanganku kawan aku takut tenggelam

Ada urusan di sebuah jabatan kerajaan.
Selalu juga datang ke sini.

Selesai urusan cepat-cepat ke pintu keluar, nak dapatkan teksi.

Tiba-tiba ada suara memanggil.

"Cik Juliet! Cik Juliet!

Paling belakang tengok.

Dan si pemanggil tadi menguntum senyum sambil melambai tangan.

Rasanya tak kenal, tapi tetaplah balas senyuman, sebab si pemanggil itu lelaki muda. :P

"Saya selalu nampak Cik Juliet datang sini, nak tegur segan. Lagipun Cik Juliet nampak tergesa2 je ".

"Maaf tanya, kita pernah jumpa kat mana2 ke sebelum ni? Saya ni pelupa sikit".

"Sebenarnya rumah saya berdekatan jugaklah dengan rumah Cik Juliet tapi mungkin Cik Juliet
tak perasankan saya. Kereta Cik Juliet warna dot.dot, Cik Juliet keje kat syarikat dot.dot.dot kan".

Tak sangka ada pemerhati senyap, tiba-tiba rasa riak sekejap :P

11 comments:

  1. orang sebelah rumah ekau ke..

    ReplyDelete
  2. assalam ju
    he he ju orang nak merisek tu...

    ReplyDelete
  3. wah.. udah bertukar no tepon ke hehehe ;)

    ReplyDelete
  4. hush..macam seram je boleh tau detail.. stalker kah?

    ReplyDelete
  5. siap tau nama lagi tu!!!

    hensem tak?

    ReplyDelete
  6. lilies,
    nak cepat :P

    zonaku,
    jiran setaman :P

    kakpah,
    bukan, jauh lagi.

    azani,
    kecik tapak tangan nyiru saya tadahkan :P

    ReplyDelete
  7. iina,
    tak sempat. psttt..sebenarnya aku takut dia suami org :P

    mrs.azmi,
    kawan setaman katanya.

    ReplyDelete
  8. azrina,
    tak pernah tgk rasanya.

    dr.singa,
    hensem :P

    ReplyDelete