Friday, December 3, 2010

Pulangkan Cinta Hatiku

Serba salah sekarang mahu membeli barang runcit di kedai Kak Su.
Tak sampai hati nak tengok muka Kak Su yang pucat, cengkung, dan matanya yang bengkak.

Kalau ada baca Kosmo semalam, ada berita yang tertulis, "Ibu saudara ghaib bersama 2 orang kanak-kanak", itulah anak Kak Su yang telah dilarikan oleh sepupu Kak Su sendiri.

Kak Su suami isteri berasal dari Acheh, dan mereka telah menetap lama di sini. Mereka membuka kedai runcit dan mempunyai 2 orang anak. Selama mengenali Kak Su, kami sekeluarga rasa yang Kak Su ini seorang yang baik dan sangat mesra dengan pelanggan.

Kak Su mengupah sepupunya yang berasal dari Acheh untuk menjaga 2 orang anaknya yang masih kecil itu kerana tidak mahu anak-anaknya mengganggu Kak Su dikedai, dan pada hari Sabtu lepas ketika pulang ke rumah Kak Su dapati anak-anaknya dan juga sepupunya itu telah lesap.

Dan sehingga hari ini Kak Su masih belum menerima khabar berita mengenai anak-anaknya.

Petang semalam mak ke kedai Kak Su untuk membeli sayur dan ikan. Dan bila mak pulang ke rumah, mata mak merah dan berair.

"Mak tak sampai hati tengok Su dok menangis, tak makan tak minum", kata mak sambil kesat airmata yang mengalir turun.

Kalau ada yang terbaca suratkhabar semalam, dan mungkin anda ternampak seorang kanak-kanak lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan bersama dengan gadis muda berhampiran kawasan anda dalam keadaan mencurigakan, sila buat laporan kepada polis dengan segera.

Sama-sama kita bantu Kak Su sekeluarga.

20 comments:

  1. aduhai..... kesiannya....

    berat mata memandang, berat lagi hatinya menanggung bebanan perasaan...


    er... aku juga makin berat!

    ReplyDelete
  2. xbygkan kalau kita kat tempatnya..

    ReplyDelete
  3. zaman sekarang ni macam2 bende yg tak dijangka bleh jadik kan..tak tau nk percaya kt sape lagi lps ni..
    .
    .
    haiahhhh..

    ReplyDelete
  4. Sedihnya dgr.. mestilah susah hati kan.. Semoga dia jumpa balik anak2nya..

    ReplyDelete
  5. kesiannya. mak bapak mana yang tak susah hati..

    ReplyDelete
  6. Salam,
    Itu namanya; harapkan pagar, pagar makan padi. harapkan tin, tin makan biskut...sedara sendiri pun boleh jadi gitu, apalagi kalau orang lain...

    Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia

    ReplyDelete
  7. kalau aku ditempat kak su pun mmg aku melalak.



    .

    ReplyDelete
  8. seb baik mak saudara dia tak ghaibkan ko sekali.hehe

    ReplyDelete
  9. adik aku ckp nak buang 'adik angkat' aku pun aku dah hampir meroyan.


    weiyhhh... pulangkanlah anak org tu!

    ReplyDelete
  10. sedihnya.

    mari sama2 doa agar anak2 kak su dijumpai dengan selamat dan sehat. amin.

    ReplyDelete
  11. zonaku,
    aku pon makin berat, relax beb jgn gabra :D

    kakngah,
    kesedihan seorg ibu

    ReplyDelete
  12. mizah,
    sapa tak sayang anakkan

    asleenda,
    hati org kita taktau

    ReplyDelete
  13. azrina,
    kita doa semoga dia tabah

    iina,
    dugaan hebat

    ReplyDelete
  14. kakpah,
    berat bahu yg memikul

    anyss,
    zaman sekarang ni hidup kena selalu waspada

    ReplyDelete
  15. tasek,
    melalak sampai dah tak kelaur suara kaksu tu

    penyu,
    aku ada pendinding,hahaha

    ReplyDelete
  16. kts,
    aku sokong pembuangan adik angkat ko 200%,hahhhaa

    alis,
    moga doa kita diperkenankan,amin.

    ReplyDelete
  17. Ada perkembangan terbaru kes ni tak? Ko kongsikanlah dgn kami.

    Saya selalu juga ke kawasan tu tapi yg mana satu kedai kak su eh? Ingat nak singgah jumpa dia dan suaminya lain kali saya ke sana.

    ReplyDelete
  18. sebenarnya kalo nak kekedai kaksu kena naik kereta,agak jauh dari rumah saya.mak suka kesana sebab byk pilihan sayur dan ikan. saya pun taktau apa perkembangan kes ni sekarang, tak pegi kedai dia.

    ReplyDelete