Wednesday, December 1, 2010

berGUNA

Cuti sekolah kat rumah tu riuh rendah.
Kanak-kanak  bertiga sangat suka main air hujan.
Sehari sampai 4-5 pasang baju sorang tukar.

Musim hujan macam ni, mesin basuh pulak sakit.
Kenalah dibaiki cepat, kalau tidak 3-4 bakul menimbun.
Takkan nak sental guna tangan.

Beli baru? Yang ni boleh pakai lagi kata Mr.Guna, tukang baiki yang hebat itu.
Mr.Guna tukar barang sikit saja, RM50, selesai.
Ingat nak tukar sendiri, takut pulak mesin tu jadi tak berguna nanti :D

24 comments:

  1. heheh.. sesekali basuh ngan tangan apa salahnya.......

    ReplyDelete
  2. elok juga bukan ko yg betulkan..aku takut terus tak betul mesin tuh..
    .
    .
    weh..belikan aku mesin basuh satu..aku basuh baju guna tgn lagi nih..hahhaha

    ReplyDelete
  3. Itulah gunanya Mr Guna hehehe

    Tak payahlah ko nak baiki kalau tak terer. Takut jadi tikus baiki labu.

    ReplyDelete
  4. mr. guna tu mesti ada guna apa2 ubat guna2 kan?

    ReplyDelete
  5. Amatlah berguna Mr Guna itu.. hehehe.. jangan ko kena guna2 udah.. nanti jadi tak berguna hehehe ;)

    ReplyDelete
  6. selagi bolehpakai,pakai je la kan?

    ReplyDelete
  7. dah elok gunakan sebaiknya;kalau tak; kena panggil MrGuna lagi..

    ReplyDelete
  8. Mr Guna....
    Boleh dipergunakan tu...

    ReplyDelete
  9. Elok gak ni guna servis mr.guna. amat berguna bagi kpah. boleh guna henpon dia? nak!!

    ReplyDelete
  10. Org korea sental guna kaki

    .
    .

    petua kaki putih tu :D

    ReplyDelete
  11. sesuai dgn nama dia...mr.Guna..keh keh keh,,

    ReplyDelete
  12. mesin basuh kat umah dah rosak, masuk kain cuma mampu basuh takat 5 helai jer... huhuhu

    ReplyDelete
  13. sib baik ada Mr Guna. mmg banyak guna nya

    ReplyDelete
  14. konsep yg sama dipakai jika mesin itu berada dirumahku..

    selagi bisa berkhidmat, marilah berkhidmat : kata hati mesin basuh ;)

    ReplyDelete
  15. zonaku,
    tangan aku kalo kena sabun mengelupas sampai berminggu2,alegik.

    asleenda,
    korang berdua je patut guna tgn,kekekek

    yb,
    tikus baiki labu ke tikus makan labu? :D

    ReplyDelete
  16. kakngah,
    memang kena ngan namanya :D

    jah,
    mcm2 ubat dia guna :D

    iina,
    susah nak ubat kalo dah kena guna2 :D

    ReplyDelete
  17. mizah,
    sayang nak dibuang2 kan

    azrina,
    mr.guna pun bukan senang nak dtg sebab dia pun ada byk keje :D

    cklah,
    dipergunakan dgn sebaiknya :D

    ReplyDelete
  18. kakpah,
    nanti saya tanya kawan no.fon dia

    kts,
    kalo utk elakkan tumit pecah nak juga aku cuba :D

    tasek,
    rumahku tiada oven,:D

    ReplyDelete
  19. cikguoden,
    mak dia mcm tau je bagi nama gitu :D

    dr.singa,
    betul.

    maksu,
    5helai sekali basuh? err..berapa round tu nak basuh kain sebakul ?:D

    ReplyDelete
  20. ita,
    nk bawak kekedai mesti caj mahal

    alis,
    berjimat cermat kekdahnya kan :D

    ReplyDelete