Tuesday, September 7, 2010

Calar Balar




Dia masuk ofis sambil kepit sampul besar.
Dia masuk ofis cepat-cepat.
Dia masuk ofis sambil pandang-pandang muka.

5 minit kemudian.

Dia lambai-lambai.
Dia senyum-senyum.
Dia nampak ceria.

"Untuk you".

Hati dah berbunga-bunga.
Hati dah berkira2 nak ke uptown Danau Kota.
Hati dah kembang.

Ambik sampul besar dari dia, laju2 jalan ke meja.
Rasa nak melompat-lompat gembira.

Buka sampul besar dan lihat isinya,

=

=


=



=



=









Waaaaaaaaaaa, tak mau, tak mau, tak mau. Sampul raya.

Tahun lepas punya pun banyak lagi, waaaaa,waaaaa.

19 comments:

  1. Isi tebal2 dlm sampul tu pastu bg aku ek

    ReplyDelete
  2. eh... rsvd utkank2 aku tau.
    tp,
    aku nak yg dh ada isi la...

    ReplyDelete
  3. Boleh buat dekorasi kat ruang tamu ni....he..he


    Bak ckLah sikit. Rakyat jelata ckLah ramai ni...

    ReplyDelete
  4. gantung2 kat pokok-pokok abah hokey apaaaaa...
    :)

    ReplyDelete
  5. ler, koson jer.... buat lauk aje ler

    ReplyDelete
  6. bg aku satu. tp nk yg ada isi.


    .

    ReplyDelete
  7. Bagi aku ajelah sampul tu. Aku takde sampul tahun ni kecuali dari Giant 15 keping huhuhu. Takkan nak hulur duit tanpa sampul. Nanti nampaklah berapa aku bagi.

    Ko datang rumah aku tahu raya pertama. Tapi kalau ko nak datang esok utk hantar sampul tu elok jugak.

    ReplyDelete
  8. kalau tak habis boleh simpan bagi angpow utk orang kawen..

    ReplyDelete
  9. apa yg cik juliet harapkan isi kandungan dalam sampul besar tu? cuba check setiap sampul kecik tu, entah2 ada terselit RM kat dlmnya :)

    ReplyDelete
  10. dpt sampul kosong pun jadik ler..dr tkde terus hahahha

    ReplyDelete
  11. zonaku,
    sengget buleh kan? :P

    lilies,
    org bujang tak buleh bagi duit raya,ehehehe

    ReplyDelete
  12. kakngah,
    org dah kawen tak buleh dapat duit raya, pantang,hahahha

    cklah,
    budak2 tgk ingatkan ada isi ye :P

    ReplyDelete
  13. drsinga,
    ingat tem kecik2 dulu selalu buat gitu

    maksu,
    sedih disitu :C

    ReplyDelete
  14. kakpah,
    ambiklah, :P

    tasek,
    utk mc ye :P

    ReplyDelete
  15. yb,
    budak2 dapat sampul dorang koyak juga, :P

    azrina,
    tapi tahun dulu,dulu, dulu pun byk lagi :P

    ReplyDelete
  16. kenari,
    dah puas belek, hampa,eheehhe

    ita,
    buat kenangan ye :P

    ReplyDelete