Tuesday, August 4, 2009

Sedih atau gembira

Entah apa aku mimpi malam tadi agaknya boleh pulak hari ni pagi2 aku bangun buat sarapan untuk diri sendiri. Buat sarapan yang ringkas, air teh dan roti telur. Tapi masa dok membakar roti telur tu mata asyik ke arah jam saja, takut terlambat, maklumlah selalunya mak yang sediakan semua. Aku cuma duduk makan saja :D


Roti telur sedikit hangus kerana api gas yang besar digunakan, nak cepat. Sedap jugak aku makan roti telur ni, rasa macam sandwich tuna pulak,hehehehehe. Bukan senang nak bangun pagi2 sediakan sarapan,esok aku tak mau buat lagi dah, habis berkecah dapur mak aku kejekan. Aku tabik hormat kat kaum ibu yang boleh goreng nasi, goreng mihun di pagi hari dalam sibuk dok siapkan anak2 ke sekolah lagi tu, nak pegi keje pulak, memang kalian hebat.

27 comments:

  1. Julietchun
    Roti telur sedikit hangus tu memang nampak sedappppp....hehehehehe

    ReplyDelete
  2. walau hangus ko berjaya buat aku terliur uhuh

    ReplyDelete
  3. pelik kan..kekadang aku masak meggi pun penuh satu sinki piyok belanga...pelik aku la...
    pa pe pun, skit roti bakar hangus...:)

    ReplyDelete
  4. Masak roti telur pun sampai hangus? Nasib ko makan sendiri.

    Aku kesian kat bakal laki ko besok hehehe

    Larikksss

    ReplyDelete
  5. aku nak larik dgn YB sbb aku py dialog pon sama dgn dia.......... muahahahhahahahah...

    larikkkkkkkkkkkkkkkkkssss

    ReplyDelete
  6. Ekekekeke......

    Tak pe, nak makan sendiri, tak boleh nak komplen laa.....

    ReplyDelete
  7. julietchun,

    kalau setiap malam kita memang dah set(niat) dalam minda nak bangkit awal pagi... esoknya memang bangkit tetiba aje.

    cuba malam ni set pula nak buat sandwich pagi esok.... fuyoo... buleh jimat kos camgini tau...

    ReplyDelete
  8. Takpe usaha tanga kejayaan.. takkan sebab buat sarapan sekali dah hangus ko putus asa lak.. uihh camno nie.. practice make prefect tau.. alah sok2 ko dah berkeluarga pandai ler ko adjust masa ko nanti.. esok2 leh wat roti sardin popia lak.. hehehe

    ReplyDelete
  9. kekekekekekekekekekeeeee.........
    aku gelakkan cikKompius ngn YB y tengah lari.......

    ko dah kejar diorg kan????
    so, aku leh relax kutuk ko guna ayat YB......

    ReplyDelete
  10. aku rasa la ka...mesti jerang air pun boleh hangus kalau ko yg buat.

    ReplyDelete
  11. kak lenkali buat roti telur letak planta, perghh... kalau lupe pon, pas masak panas2 tuh, letak 1sudu kecik planta..

    *matik laa sapa yg diet ikot myresepi.com nih, kekeke!

    ReplyDelete
  12. Juliet,

    Ko kena amik kusus yg macam bibik2 amik tu...ngeh3X.

    Tapi, tak pe..

    nanti ko nak kawen, cari org kaya tau..Boleh pasang 7-8 bibik..

    ReplyDelete
  13. mak tkde kat umah ke?
    tiba2 jadi rajin mcm ibu mithali :)

    ReplyDelete
  14. haha... aku selalu gelakkan anak aku. Mesti mak kau pun gelakkan kau gak.

    ReplyDelete
  15. gas gak yg salah ek...apala gas nih...

    psssst...ko lama x datang rumah aku ko salah jalan ke?

    ReplyDelete
  16. kan pun bisa menjadi wanita hebat bila kau bergelar seorang ibu kelak... tak caya??? copek2 la jd omak...

    ReplyDelete
  17. wakaka sek bek kuali tu tak terbakar...

    ReplyDelete
  18. tumpang lalu: cik konfius
    ko jgn ikut aku larikks. Tak pasal2 EncikCayang ko kejar kita ingat aku nak bawak ko lari pergi siam wakaka

    Juliet - mana ko ni? Senyap aje!

    ReplyDelete
  19. Cik Juliet,
    Sian roti tu..
    Sian dapur tu...
    Sian telur tu...
    Errr boleh tumpang sikit...

    ReplyDelete
  20. lamanya aku tak makan roti telur....



    .

    ReplyDelete
  21. mmg kena tabik hormat..
    sebab aku sendiri tak pernah sediakan sarapan pada hari aku bekerja..
    tak sempat memanjang..

    ReplyDelete
  22. sakura,
    kalo makan baru tau sedap ke tak,hehehe

    lilies,
    puji ke keji ni,kakakaka

    shimi,
    sampai sana dah berkulat,hehehe

    asleenda,
    meh kita sama2 pelik.

    YB,
    asben saya sok tak suka makan roti telur,hehehe

    konpius,
    psttt: suami org tu.

    kayteeze,
    kena lah telan gak ye

    izan,
    kalo dah niat senang pulak, dah ready semuanya.

    iina,
    tunggu lagi 2-3bln ler baru aku buat bekfast,hehehehe

    zonaku,
    mengutuk itu sama dosanya dengan membunuh,kekekeke

    OneZ,
    ngan umah sekali hangus,hehehe

    alis,
    dah ltk planta, tapi nk cepat gitulah jadinya, :D

    yan,
    ko ada kenal org kaya tak?hehee pas sini satu.

    ita,
    mak ada tapi saja nak tunjuk terror :D

    kakpah,
    lebih dari gelak :D

    cikgooden,
    ni roti telur spesel,hahaha

    DUN,
    umah ko kat behrang ke gopeng? aku kat tanjumg malim dah ni,kekekeke

    mugi,
    pegi makan wehhh

    kakngah,
    moga masin mulut

    kuina,
    mesti kuali tu dok mengutuk aku tuh

    YB,
    pi la lari ngan konpius, biar saya ngan kts tak over En.cayang dia,kekekeke

    mawarmerah,
    tumpang banyak pun buleh :D

    tasek,
    ko oder le ngan ane subaidah nanti,hehehe

    syghasni,
    kena plan betul2 baru jadik kan.

    ReplyDelete
  23. suatu hari kau juga akan jadi seperti mereka2 yg hebat itu, berperang didapur dan dengan anak2 sekali.

    ReplyDelete
  24. dah lama x wat roti telur goreng gitu. best gak pekena di pagi hari. kan

    ReplyDelete