Friday, August 7, 2009

Manual dulu

"Srttttttttttttttttt", nasib baik sempat brek, kalau tidak mau pecah lampu depan.

A : Saya yang patutnya jalan dulu, kenapa pulak tetiba awak yang jalan, terang2 salah awak.

B: Memang awak yang patut jalan dulu tapi saya tak biasa kat simpang ni, apa salahnya bagi
saya jalan dulu.

A: Tak kiralah awak biasa ke tidak dengan jalan ni, yang penting saya yang patut jalan,
mana buleh awak main sondol keluar je. Bahaya cara awak memandu.

B : Ok,ok, saya mengaku salah, tapi kalau kat simpang gini bagilah saya jalan dulu lain kali.

A : Kenapa pulak?

B : Sebab kereta saya manual, ingat senang ke nak tukar gear.

A : Errrrrrr.

28 comments:

  1. cepat2 la tukar kete auto...
    nmpk gaye nyer aku pun nk kene tukar kete auto pasal aku takut klu kt bukit..hehhehe...:)

    ReplyDelete
  2. hehehe....sib baik aku bwk auto

    ReplyDelete
  3. Suh dia hntr memo dulu kat JPJ..

    mintak keta mnual jalan dulu..

    agak2 lulus tak???

    Chittt!!Tara bacha punya orang!!!

    ReplyDelete
  4. wakaka... jalan kaki la bagus... menyihatkan..

    ReplyDelete
  5. kalu simpang tu kat tanah tinggi lagi haru.

    ReplyDelete
  6. kakpah rasa si B tu engkau le tu. betul tak..... hehe...

    ReplyDelete
  7. asleenda,
    kena pulak kat bukit tu ada trafik lite lagi haru.

    lilies,
    aku pon sama

    ije,
    alasan yg tak masuk akal

    yan,
    tak pun buat 2 jln, kete manual lalu jln lain,auto lalu lain,hehehehe

    OneZ,
    tambang dah naik,huhuh

    kuina,
    skang ni jerebu,jln pun tak nampak

    penyu,
    harus keta tu ditolak je,kekekee

    kakpah,
    bukan,bukan saya :D

    ReplyDelete
  8. ....cklah pun dah ingat-ingat lupa operasi kereta manual....dah dua puluh tahun...sejak belajar driving dulu..he..he

    ReplyDelete
  9. lain kali, ko suruh je org tu guna keta otomatik

    ReplyDelete
  10. klu betulla kereta manual dpt jln dulu, aku gak yg untung... hihihi..
    .
    .
    .
    eerrrr.. tapi aku bukan si B tu kan... mmg tak berkait

    ReplyDelete
  11. kete aku zmn batu... harus la manual... senaman kaki & tgn...

    ReplyDelete
  12. eh..eh..boleh plak gitu ye..
    kat dlm buku panduan memandu tak pong bitau kene bagi kesian kat org yg pandu manual hokey..

    kene tukar gear rendah dulu ler sebelum simpang tu..

    ReplyDelete
  13. cklah,
    lama tu

    ita,
    pandai2 lah nak kontrol kan

    kts,
    awak adalah awak,kekekeke

    kakngah,
    bukan susah pun nak pandu keta manual, kalo dah salah mcm alasan.

    nrina,
    kalo keta manual bleh jln dulu semua org mengaku keta manual,hehee

    jaja,
    keta dia susah agaknya kena bukak skru segala baru buleh tukar gear aku rasa,heheheh

    ReplyDelete
  14. Alang-alang manual, naik basikal je lah! Pasti pemandu lain bagi jalan dulu sebab kesian ... :P

    Have a beautiful weekend Juliet!

    Salam :)

    ReplyDelete
  15. salam... hehehe cantik punya alasan kalau macam tu kasianlah kat akak ni dah bertahun-tahun pakai mnual tapi masih ok perr tak gelabah pun...

    ReplyDelete
  16. ada gak alasan macam tu,ye. hehe...pening pening.

    ReplyDelete
  17. oittt!!!!
    mana leh camtu....
    tp if ada pun peraturan camtu... aku gak y untung!
    alasan x mo keta auto ialah aku takut boring..... x variety sbb x yah tekan clutch or tukar gear.. blh?

    ReplyDelete
  18. itu baru pandu sebelah kanan.. kalau kena drive kat europe belah kiri.. aku mahu terus mati enjin wakakakah.. apalah.. dah bertahun aku bawak manual.. takpenah lagik aku minta org bg aku jln kecuali.. mmg sepatutnya

    ReplyDelete
  19. len kali ko buh signboard... keta saya manual, sila bagi sy jalan dlu.. :P

    ReplyDelete
  20. hahahaha... aci yek gitu gaya? ha ha.

    ReplyDelete
  21. ku tak reti nak bawak auto, ini serius.

    kete adik iparku auto, kalau sebulan dia letak kat umah nih, jadik tukun jer la..

    sorg pon org kat umah tak reti bawak, melainkan isterinya (adikku)

    ReplyDelete
  22. auto ke manual ke...yg penting kereta...majulah sukan permotoran untuk negara!

    ReplyDelete
  23. julietchun,

    mcm gitu punya brekkk... harus luruh jantung dulu... huhu.. tak sempat gaduh, mengucap dulu...

    kalu tuka turbo buleh lari lagi laju dak....

    ReplyDelete
  24. BR,
    nak naik basikal tapi cuaca kat sini kurang baik :D

    naz,
    kalo dah takut mcm2 alasan tak logik keluar ye.

    cikguzue,
    mmg pening dgn org mesia skang

    zonaku,
    bleh masuk racing ko nih,hehe

    iina,
    sbb tu aku tak gi europe, tak reti drive belah kiri,kekekeke

    zonaku,
    tag? :D

    konpius,
    letak dpn belakang ek,kekeke

    tasek,
    aci ler tuh,hehehe

    alis,
    ye ke? aku pulak tak reti manual,kekekeke

    DUN,
    pasni keta apa plak yg kuar?

    izan,
    brek emergency mestilah bunyi camtu,hehehee

    ReplyDelete